• Anonym (ledsen)

Tanke-hangup...

Min m2b har varit gift tidigare när han var ung (det varade inte ens 1 år pga att hon var o hade varit otrogen flera ggr.)
    Men detta sabbar för mig när jag tänker o planerar vårt kommande bröllop. Det är skitlöjligt jag vet, men ändå ett faktum.
    Det är inte det att jag är avig eller svartis, det stör mig bara.
    Vi har inte mycket pengar o jag vet vad de lade ut på sitt bröllop och då känner jag att vad fan..Inte ska jag väl nöja mig med mindre?
    Jag vet vad hennes klänningar! ja, hon köpte 2, kostade och vad ringarna gick på..
    Min m2b vill helst åka bort o gifta sig, typ på en strand långt bort. Men det går helt bort för mig då jag ej varit gift och vill ha min familj med. De har inte råd att åka jorden runt för att närvara..
    Jag kan förstå att han kanske inte vill göra ngn stor sak av det eftersom han redan har gjort det en gång, men lite hänsyn tycker jag han kan ta till mig eftersom jag aldrig varit gift. Jag kräver ej att vi ska vigas i kyrkan, det går utmärkt med en fin plats ute i naturen i närheten där vi bor.
    Det här betyder otroligt mycket för mig och jag blir ledsen när jag tänker på det. Jag är väldigt nära min familj och jag vill ha dem med på bröllop, middag och fest. Även mina vänner.
    Usch, jag vet inte vad jag vill ha ut av detta inlägg egentligen. Behövde nog mest bara få ventilera en del..

• Svar på tråden Tanke-hangup...
  • Chicita

Pengar gör inte bröllopet.

Det är viktigare att du har en klänning som passar dig och tillfället än att den är dyrare än hennes.
    Att maten passar in i erat upplägg... Att ringarna ser fina ut på din hand och att du trivs med dom (och samma för din make).

Om han vill ha ett enkelt bröllop, varför inte välja ett te-bröllop?
    Ett helt annat koncept än det där stora med middag och baluns.

Det passar perfekt att ha i en trädgård.
    Duka upp småbord med massa kakor, bullar, färdigbredda smörgåsar och annat mumsigt.
    Förvandla trädgården till ett "Engelskt garden-party" *typ*...
    Ni kan bjuda in dom närmaste bara och ha ett litet och intimt bröllop.

Stort och dyrt är inte alltid likställt med bra.

• Dejli

Att det höll så kort tid är väl ett bra exempel på att det inte är bröllopet som gör äktenskapet ;)

Om man ska jämföra sig med andra hela tiden så kommer man aldrig bli lycklig. Fundera på vad du VILL och inte vad de hade. Vad spelar det för roll om hennes klänning kostade 10 000 om du hittar en du tycker om för 2000? Ingen som betyder något för dig kommer nånsin att jämföra ert bröllop med deras, och tänk vad mycket lyckligare ni kommer vara! Det är väl mer värt än några pengar i världen!?

• Jalle

Jag kan förstå dina känslor, jag är till viss del i samma situation. Min m2b har också varit gift förut och vill nog helst gifta sig utomlands med två vittnen. Jag däremot vill uppleva ett "riktigt" bröllop med fest för nära och kära. Vi har diskuterat, bollat, spånat. Nu har vi kompromissat oss fram till en lösning som känns bra för oss båda. Det blir inget kyrkbröllop utan borgerlig vigsel hemma i trädgården, avslappnat och romantisk. Inget brudfölje och ingen svindyr klänning. Men vi har bjudit in alla viktiga personer, drygt 80 gäster. Vi ska ha en hejdundrade fest efteråt, med folkparkstema. Men även den kommer att vara mindre "bröllopig", runda bord med lite otraditionell bordsplacering, cateringbuffé och spotify. Som sagt, vi har kompromissat, han får sitt enkla bröllop och jag får min fest. Jag tror inte det blir bra om bara en av er får bestämma, risken finns att du då känner dig besviken. Försök hitta en väg som funkar för er båda. Och som någon redan påpekat, det är inte budgeten som är viktig! Gör inte dyrare än hans förra bröllop, gör annorlunda, coolare, häftigare, mer kreativt! Så har iaf jag tänkt. Vi ska ha ett mycket roligare bröllop! Dessutom gifter han sig med rätt person denna gång, bara det liksom! Lycka till!

• Chicita
    Jalle skrev 2012-01-31 20:15:04 följande:
    Gör inte dyrare än hans förra bröllop, gör annorlunda, coolare, häftigare, mer kreativt! Så har iaf jag tänkt. Vi ska ha ett mycket roligare bröllop! Dessutom gifter han sig med rätt person denna gång, bara det liksom! Lycka till!
    *gillas*
  • Anonym (ledsen)

Jo, ni har rätt. Självklart så skulle väl inte jag gå o köpa tre klänningar bara för att hon velade o köpte två..
    Och jag kan mycket väl tänka mig att ha ett bröllop i trädgården med spotify. Jag menade inte att vi skulle hyra ett slott med 7 rätters middag och bal efteråt...
    Det jag menade var att jag vill fira med min familj o våra vänner närvarande och att vi sitter ner o äter något.. Och sen har en fest!
    Men han verkar inte vilja göra så stor grej av det, han vill nog inte ens ha familjen o vännerna med. Och det är här problemet finns för jag gifter mig inte på ett taskigt rådhus m. 2 vittnen i jeans o tröja o sen går hem o äter makaroner o köttbullar! Jag vill ha en klänning och min familj o våra vänner med.

Han tog ett resejobb med fett betalt när de skulle gifta sig(xet o han) för att dra in fett med pengar. Men nu kan inte vi lägga undan lite ens, för vi måste betala av billånet o ett par krediter m.m. först tycker han.
    Men ändå kan han gå och köpa sig ny dyr telefon o andra dyra saker.. Men vi kan som sagt inte lägga undan till bröllop....
    Och det är då som allt skit kommer över mig, han kanske inte älskar mig så mycket, jag spelar kanske inte så stor roll det kvittar...Jag kanske inte betyder lika mycket för honom som hon gjorde, eftersom han gjorde allt för henne, men inte ett skit för mig. Han friade till henne, men inte till mig för han hade lovat en kompis att han aldrig skulle fria igen,,,Så vi har bara typ bestämt att vi ska gifta oss. Jag skulle aldrig bete mig som hon gjorde och det vet han. Det gjorde mig lite ledsen för vem vill inte att killen friar? Hade varit bättre om han ej berättat över huvud taget om den grejen då..

Jag vet att detta inte är vettigt, men i vissa stunder så kommer {#emotions_dlg.djavulsk} fram och allt går i svart...

• Chicita

Du får nog ta ett snack med gubben din och förklara ordentligt hur du känner.
    För det låter ju inte som att det bara är en "hang-up" utan mer djupgående än så...

Det är ju inte "bara" så att du jämför dig med henne och deras bröllop.
    Utan det är ju det där att du inte känner det som att han älskar dig lika mycket... och då är det dags att prata om saken innan det går för långt

Svar på tråden Tanke-hangup...