• Wille Jr

    www.tidebuy.com någon som beställt där ifrån?

    Sanslöst svårt att få tag i fina tärnklänningar. Någon som beställt ifrån
     www.tidebuy.com
    Har ni varit nöjda/missnöjda?

  • Svar på tråden www.tidebuy.com någon som beställt där ifrån?
  • flower75
    Wille Jr skrev 2012-01-24 21:22:32 följande:
    Sanslöst svårt att få tag i fina tärnklänningar. Någon som beställt ifrån
     www.tidebuy.com
    Har ni varit nöjda/missnöjda?
    Hej

    jag funderar också på att beställa från tidebuy. och letar på nätet efter info o omdömmen men hittar inget speciellt. men hittar jag något så skriver jag in det här.
    Mvh m 
  • Jane

    Hej


    Jag har sedan länge kollat in sidan och tänkt att handla därifrån, kanske inte brudklänning, men festklänningar till gäster, skor, handväskor och smyckesset. Jag tycker dom har fina saker och till rätt så bra priser. Jag har faktiskt googlat om dem och jag har hittills inte stött på någon kommentar alls positiv som negativ. Här på BT har jag också frågat runt om någon har handlat där tidigare, men jag har bara träffat på 1-2 st som handlat där och har varit nöjda.


    Så, det kan vara en risk att handla där, men det är det ju i vilken butik eller webbsida du nu än handlar ifrån. Testa om du vågar, var bara noga med att ange exakta mått och exakta beskrivningar på hur du vill ha klänningarna. Försök att hålla en bra kontakt med säljaren också.

    Jag hör a mig här om jag stöter på några kommentarer gällande Tidebuy

    Lycka till!


  • camillabarragan

    hej


     


    sesr att ni funderar kring tidebuy. Kan berätta att jag har jättedålig erfarnhet vad gäller dom. Jag beställade en klänning den 12 dec -11 för att ha på min systers bröllop nu den 14 jan -12. Jag kan meddela att jag fortfarande ine fått klänningen och att dom inte ens skickat den fast dom i upprepande mail lovat att jag skulle hinna få min klänning. Jag betalade till oc med extra snabb frakt på 300 kr för att få den fortare men utan resultat.


     


    Skulle nog tänka mig för innan jag beställde, iallafall om det är lite bråttom


     


    Lycka till


     


    Camilla

  • Wille Jr

    Hej. Tack för era svar. Det är Kinesiskt Nyår så de har meddelat mig att deras produktion ligger nere mellan Jul fram till Februari. Det är ju USA man har kontakt med via mail  och sedan i sin tur Kina.

    Camila, de meddelade mig att om jag beställde fick jag räkna med 7 v leverans.

    Kontakta Cacy.
    Hon är jätte bra att ha och göra med....

    Ni andra får gärna höra av er om ni hör något annat!
    Ha en bra dag!

  • Nolis

    Jag har beställt en brudtärneklänning från Tidebuy. Den levererades visserligen supersnabbt men är fruktansvärt dåligt sydd. Har mailat med dem fram och tillbaka i två månaders tid nu och de vill absolut inte ta tillbaka klänningen utan tycker att jag ska ha överseende med att dragkedjan inte går att stänga, att dragkedjan är vit på en blå klänning och lyser igenom tyget på flera ställen, att fodret drar sig och att fickorna står rakt ut mm mm mm. Särskilt billigt blev det inte med tanke på att jag fick betala halva klänningens värde i tullavgift och sen dessutom köpe en annan klänning att ha på bröllopet.
    Jag skulle aldrig rekommendera någon att beställa från dem efter detta och jag känner att jag vill varna andra så att inte de gör samma misstag. Som tur var handlade det "bara" om en tärnklänning. Hade det varit min brudklänning hade jag varit helt förstörd!
    När jag själv gifte mig beställde jag från Millybridal och var supernöjd. De tog längre tid på sig men vad jag kan se är klänningen av superkvalité och jag skulle vilja ha den varje dag om det gick Skrattande.
    Mvh Maria

  • MariaRyl

    Hej!

    Jag beställde en bröllopsklänning från Tidebuy och var supernervös! Den skulle bara kosta ca 900:- så jag tänkte att det kunde det vara värt, eftersom det verkligen var drömklänningen! Den levererades jätte fort, på 9 dagar hade jag den. Men det visade sig att frakten tillkom när den leverades, så ca 400:- tillkom.

    För det första så var det inte samma klänning som jag beställde som jag sedan fick hem. Visst, den var lik men...
    För det andra så var det fläckar på tyget, en liten blå som det verkar som om de har försökt få bort med vatten- vilket i sin tur har gett vattenfläckar på tyget. Det var även lite rispat i tyget vid bysten.  

    Så det blir inte denna klänning på mitt bröllop. Att skicka tillbaka den var inte ett altenativ eftersom jag skulle få betala frakten samt att om de beslutar att skicka en ny så behöver jag betala frakten också för den. Så jag gav upp...

    Däremot! Tyget var av väldigt bra kvalité och det var mycket (släp och grejer) så jag tror att jag ska spara det och göra om det till en dopklänning till första ungen! =D

    Kan inte rekommendera Tidebuy dock...

Svar på tråden www.tidebuy.com någon som beställt där ifrån?