• Tjobba

    Litet bröllop. Hur lägger man fram det till släkten?

    Vi hade tänkt ha kyrkbröllop där alla är välkomna men sedan köra bara närmsta släkten vid middagen efteråt. Men hur säger man till kusiner, mostrar och hela tjottabangen att de kan kommatill kyrkan men sen är det klart? 

    Vi har så dålig erfarenhet av stora opersonliga bröllop men vill ändå att alla i släkten ska få chansen att se oss i kyrkan och tror det är det de ser fram emot mest ändå.

    Tips från andra som gjort på det sättet? 

  • Svar på tråden Litet bröllop. Hur lägger man fram det till släkten?
  • Cattadefea

    Hej"


    Vi håller på att planera precis samma sak. Jag var så nervös inför detta. Vi har valt att ha middagen endast för den närmaste familjen. Inga vänner ellr släktingar länge bort än syskon med respektive. Vi har ringt till andra släktingar och de närmaste vännerna och sagt som det var. Ingen blev sur över det och alla respekterade vårt upplägg.


    Till dem som inte står oss så nära har vi inte tänkt berätta det för. Tids nog får de ändå veta. Blir någon sur är de inte en vän att ha, menar jag.


    En annan vän till mig ska bjuda på tårtmingel efter vigseln till alla de som inte sedan får komma på middagen. På så sätt blir det en naturlig paus mellan vigseln och festen. På så sätt får de okså en trevlig stund med brudparet.

Svar på tråden Litet bröllop. Hur lägger man fram det till släkten?