• Tinzi

    Tips om hur man gör egen bukett?

    Skulle behöva tips på hur man gör egna buketter?
    Skall med hjälp av en väninna göra 4 små till tärnorna, en större till mig, samt 4 st corsage till marskalkarna.
    Ska näbben (dottern också ha bukett kanske?)

    Har ju en blomsterkorg, men den kan ju sonen ta isf :)

    Skulle spec. behöva hjälp m. corsagen. Samt tips på vad man kan ha för SVART på de vita rosorna, eller runtom buketten?

    Fjädrar, svarta skelettblad, eller om det finns svarta sådana där "strån" kanske, mer kommer jag inte på själv.

  • Svar på tråden Tips om hur man gör egen bukett?
  • Odium

    Svart glitter för blommor finns ju.. kan vara fint.
    Annars svart spets som man kan linda runt stjälkarna och kanske göra ett litet "släp" av? Eller sticka in mellan blommorna så det hänger ner framtill?

  • MyWeddingday

    Svarta sidenband, mikadopinnar, sisal, nålar med pärlor på?


  • Tinzi
    FelizLane skrev 2012-01-24 13:44:33 följande:
    Kan vara bra att ha floratejp. Det binder ihop stjälkarna ordentligt så att dom håller sig på plats. www.wedshop.se/index.asp Den här sidan säljer bra grejer om man ska göra själv :)
    Tack, hittade massa bra! Ska köpa nålar till  corsagen, pärlor och floraltejp.

    Dock skulle jag vilja hitta svart "strån" att ha över blommorna, men hitta inte...
  • Tinzi
    MyWeddingday skrev 2012-01-24 11:40:06 följande:
    Svarta sidenband, mikadopinnar, sisal, nålar med pärlor på?


    fint! vad är mikadopinnar?
  • Tinzi
    Mela01 skrev 2012-01-24 13:02:48 följande:
    Lite tips o trix på hur du kan få in det svarta Glad
    Tack! Den buketten med skellett blad är faktiskt den jag helt vill ha, men när jag söker på svarta skelettblad på ebay så har de inten stjälk alls så vet inte hur jag då skall få fast dem bara.

    Sen anemoner, finns det riktiga som har svart så i mitten, snyggt är det iaf.
  • 2 0 1 2

    Ett hett tips är att söka på youtube, där finns MASSVIS med instruktionsvideor på hur man binder sin egen bukett, teknik, material och så vidare. Youtube är faktiskt bra till det mesta!

  • Lommila1
    Tinzi skrev 2012-01-24 15:27:39 följande:
    Tack! Den buketten med skellett blad är faktiskt den jag helt vill ha, men när jag söker på svarta skelettblad på ebay så har de inten stjälk alls så vet inte hur jag då skall få fast dem bara.

    Sen anemoner, finns det riktiga som har svart så i mitten, snyggt är det iaf.
    Man kan lägga fast järntråd i bladen så får du stjälk på den
  • Tinzi
    Lommila1 skrev 2012-01-24 16:27:11 följande:
    Man kan lägga fast järntråd i bladen så får du stjälk på den
    ah, tror du det? de är ju såååååå tunna ;:(
  • Tinzi
    2 0 1 2 skrev 2012-01-24 16:02:32 följande:
    Ett hett tips är att söka på youtube, där finns MASSVIS med instruktionsvideor på hur man binder sin egen bukett, teknik, material och så vidare. Youtube är faktiskt bra till det mesta!
    oki, ska kolla det , tack:)
Svar på tråden Tips om hur man gör egen bukett?