• Eimi147

Juli-brudar 2012 / Titta HIT!

Hej! Vi gifter oss den 14 juli 2012 i Stockholm. Jag är full igång med planeringen. Jag tänkte att det skulle vara roligt att samla alla som gifter sig i juli i år på en och samma tråd. Har inte hittat en sådan tråd ännu. Jag kanske inte har letat ordentligt dock. Hur som helst. Vilket datum gifter ni er? Vart? Hur många gäster? Hur stor budget? Och sen allmänt hur går det med planeringen och allt annat? Låt oss dela med oss av allt.

• Svar på tråden Juli-brudar 2012 / Titta HIT!
  • Nudax

Halloj!
    Vi gifter oss 28/7 och har en budget på 45.000kr.

Klart:
    Vi har vigsel- och festplats klar.
    Vigselförrättare bokad.
    Catering bokad
    Klänning köpt
    inbjudningskort precis utskickade
    Mycket av dekorationer är redan köpta, men vi har servetter till dukningen kvar och ljus.
    Musik är fixad (spotify)
    violinister (gäster/gratis) till vigseln fixade
    Fotograf fixad (en nära vän/duktig hobbyfotograf)
    Blommor ska vi köpa/plocka dagarna innan och göra bukett själva.
    Gör hår och smink själv.

Kvar:
    Underkläder
    skor
    kläder till mannen
    kläder till 2 tärnor
    lite småfix kvar på papperssaker såsom festprogram, placeringsskort, bordsplacering etc.
    Fixa/bestäla tårta
    fixa tårtställning och gästbok

• Memmsan
    Nudax skrev 2012-01-22 22:48:30 följande:
    Halloj!
    Vi gifter oss 28/7 och har en budget på 45.000kr.

Klart:
    Vi har vigsel- och festplats klar.
    Vigselförrättare bokad.
    Catering bokad
    Klänning köpt
    inbjudningskort precis utskickade
    Mycket av dekorationer är redan köpta, men vi har servetter till dukningen kvar och ljus.
    Musik är fixad (spotify)
    violinister (gäster/gratis) till vigseln fixade
    Fotograf fixad (en nära vän/duktig hobbyfotograf)
    Blommor ska vi köpa/plocka dagarna innan och göra bukett själva.
    Gör hår och smink själv.

Kvar:
    Underkläder
    skor
    kläder till mannen
    kläder till 2 tärnor
    lite småfix kvar på papperssaker såsom festprogram, placeringsskort, bordsplacering etc.
    Fixa/bestäla tårta
    fixa tårtställning och gästbok
    Då blir vi äkta par samma dag, roligt!
    Hoppas er/vår dag blir fantastisk!
  • besten93

Vi gifter oss den 24 Juli en Tisdag. För det var den dagen vi träffades på för 7 år sedan men då var det en Söndag.

Har inte alls kommit långt med planeringen, ringen är klar, kyrka och festlokal är klar. Tårta. Whats it. Men ingen stress. Vi ska ha ett enkelt och litet bröllop samtidigt med dop. Väntar därför på att kolla efter klänning. Får ju mitt andra nu i Mars.. Väntar på svar från cateringställen om mat o pris på det.  Budget? så billigt som möjligt

• Nudax
    Memmsan skrev 2012-01-23 09:31:33 följande:
    Då blir vi äkta par samma dag, roligt!
    Hoppas er/vår dag blir fantastisk!
    Vad roligt! =) Ja det får vi hoppas! Vad härligt att ni har bröllopsresa bokat redan, vi funderar och kikar ännu =)
  • Eimi147

hur gör ni med maten, tjejer? Catering eller ska ni laga mat själv? Vi tänkte laga mat själva..  sitter nu och håller på försöker planera vad som ska lagas och även när allt ska göras så vi kan planera inköpet osv

• besten93

Vi kör catering, ingen av oss har någon lust att stå och hålla på med maten dagearna innan. Vi får nog fullt upp ändå med en liten o en tre åring. Har ju inte så mycket hjälp att få från släkt då de flesta bor långt bort tyvärr. Men det ordnar sig.

• Nudax

vi hade tänkt laga själva men hittade ett billigt cateringföretag så vi tar det i alla fall =)

• Tveket

Vi gifter oss den 28 Juli i Österåker. Har än sålänge bara kyrkan, festlokal och meny helt klart. Jag har visserligen en klänning men har inte bestämmt mig för om jag ska sälja den vidare eller sy om den. Ska till bröllopsmässan i Nacka i helgen och få lite inspiration. =)

Josefine521,

Hur mycket har ni räknat med att er USA roadtripp kommer gå på? Vi funderar också på en USA resan men har inte planerat så detaljerat än. När vi kommit längre fram i planeringen får vi se om vi tar det som smekmånad eller om vi väljer an annan smekmånad och tar USA längre fram... =)

• Mimmi2012

Vi kommer att catera maten och köra en buffé som vi tycket innehåller något för alla. Vi kommer inte ha någon direkt förrätt utan köra lite mingelplock när vi kommer till lokalen. Tårtan tar vi som efterrätt, känns som om de bli "kaka på kaka". Funderar på om man ska köra lite vickning i form av varm korv. Man kan ju bli lite hungrig sådär på kvällningen efter skoj och dans. Vad tycker ni??

• knyttan

7 juli här!! Känns som jag redan har skrivit i typ hundra juli-2012 trådar, så jo, det finns nog endel Flört

Vi har ca 45 000 i budget, räknar med ca 50 gäster. Ev resa inte inkluderad, det beslutet tar vi sen när vi ser om vi får några pengar (önskar oss bidrag till detta).

Vi är klara med
    -kyrka o lokal
    -catering
    -klänning är beställd
    -ringar är beställda (IGÅR!!)
    -fotograf
    -skickat save-the-date kort
    -köpt allt material till inbjudningarna
    -köpt material till dekorationer
    -tårtan är i princip beställd också, ska bara konfirmeras

Annars har vi koll på det mesta men börjar ändå bli lite stressad över alla smådetaljer!

• Nudax
    knyttan skrev 2012-01-29 17:35:49 följande:
    7 juli här!! Känns som jag redan har skrivit i typ hundra juli-2012 trådar, så jo, det finns nog endel Flört

Vi har ca 45 000 i budget, räknar med ca 50 gäster. Ev resa inte inkluderad, det beslutet tar vi sen när vi ser om vi får några pengar (önskar oss bidrag till detta).

Vi är klara med
    -kyrka o lokal
    -catering
    -klänning är beställd
    -ringar är beställda (IGÅR!!)
    -fotograf
    -skickat save-the-date kort
    -köpt allt material till inbjudningarna
    -köpt material till dekorationer
    -tårtan är i princip beställd också, ska bara konfirmeras

Annars har vi koll på det mesta men börjar ändå bli lite stressad över alla smådetaljer!
    Har ju sett dig i en del andra sammanhang här på forumet knyttan, men såg nu att vi har i stort sett exakt samma budget. Lite kul =) Vi har en budget på 45.000 vi också, och precis som ni 50 gäster. I detta inkluderas inte resa utan som ni har vi önskat pengar till resa i present, så vi får se hur det blir med det. Vi gifter oss ju i samma månad med =P
  • knyttan
    Nudax skrev 2012-01-29 21:24:00 följande:
    Har ju sett dig i en del andra sammanhang här på forumet knyttan, men såg nu att vi har i stort sett exakt samma budget. Lite kul =) Vi har en budget på 45.000 vi också, och precis som ni 50 gäster. I detta inkluderas inte resa utan som ni har vi önskat pengar till resa i present, så vi får se hur det blir med det. Vi gifter oss ju i samma månad med =P
    Haha, ja det stämmer ju! Lite kul :) Vart gifter ni er? (det ar jag säkert oxå sett nånstans men man läser ju så många trådar...) Vi gifter oss i Kalmar! Är inte du med o gafflar i kinaklänningsgafflet också??
  • Nudax
    knyttan skrev 2012-01-29 22:03:55 följande:
    Haha, ja det stämmer ju! Lite kul :) Vart gifter ni er? (det ar jag säkert oxå sett nånstans men man läser ju så många trådar...) Vi gifter oss i Kalmar! Är inte du med o gafflar i kinaklänningsgafflet också??
    Vi gifter oss i mellansveriges inland =) Nä, kinaklänningstrådarna har jag hållt mig borta ifrån =P
  • Eimi147

min tärnklänningar är faktiskt besällda från kina. fast via ebay. hittade en jättebra säljare där. haft bra kontakt med honom också. var jätte orolig men när klänningar kom fick jag en jättechock! dom var såååå fina. mkt finare än jag trodde.

nu håller han på med min brudklänning som jag har designat själv. i samband med att min klänning ksickas hem till mig kommer han även skicka med slipsar till bestmännen och näsdukar. i samma tyg och färg som tärnklänningarna.
     får lägga upp en bild sen :)

• Nudax
    Eimi147 skrev 2012-02-06 05:34:43 följande:
    min tärnklänningar är faktiskt besällda från kina. fast via ebay. hittade en jättebra säljare där. haft bra kontakt med honom också. var jätte orolig men när klänningar kom fick jag en jättechock! dom var såååå fina. mkt finare än jag trodde.

nu håller han på med min brudklänning som jag har designat själv. i samband med att min klänning ksickas hem till mig kommer han även skicka med slipsar till bestmännen och näsdukar. i samma tyg och färg som tärnklänningarna.
     får lägga upp en bild sen :)
    Åh, det låter ju som en kanonbra deal! =D
  • Eimi147

nu är inbjudningskorten beställda. iaf de soms ka vara på svenska.
    beställde från optimalprint.se
    ville först göra egna men neh.. så blev det inte. får se nu när dom kommer om de är så är.

Svar på tråden Juli-brudar 2012 / Titta HIT!