Bekymrad
Hej alla på BT.
Vi ska gifta oss 19 maj 2012, och jag upplever att jag inte får respons hos min M2B. Till saken hör att jag blev av med jobbet efter en arbetskada, och a-kassan kommer igång i mars. Allstå har han all ekonomi till dess. Han säger att han vill absolut vara delaktig och vi ska göra och fixa tillsammans. framför allt vill han göra inbjudningskorten själv, detta är inte gjort, inte ens skissat lite på dem. Jag kanske är tramsig, men jag upplever en enorm inre stress över att ingen vet något än, han tycker det är lungt. Enligt honom kan vi posta inbjudningarna i mars. Jag har påpekat att man brukar ge en månads o.s.a, vilket då skulle innebära att i slutet av april vet jag hur mycket av matrial som jag kan köpa in, vi ska ju göra allt, sy servetter, göra dekorationer, servettringar och så vidare, baka, börja ordna med våra matinköp och liknande. Jag tror det kommer att bli jättestressigt och tiden knapp. Hela april har vi barn och barnabarn som fyller år och andra familjemedlemar med, som ska hinna firas. då har jag drygt tjugo dagar att ordna ett helt bröllop för 72 gäster, på minimi budget.
Det kan ju faktiskt hända att jag har en kurs eller ett arbete då också. Nu känner jag ju M2B, han är alltid, alltid ute i sista minuten med allt, så jag oroar mig, kanske jag borde bara ta det lugnt, men jag vet inte hur. Har försökt att prata med honom om detta, bett honom kolla runt lite här på trådarna för att han ska få en bättre bild av hur mycket som ska göras och att det tar tid. Klart att jag kan hinna, med lite av hans hjälp, på två tre veckor, men jag vill ju inte att det ska bli hafsigt eller slarvigt gjort och inte heller vara helt slut och utmattad på dagen D. Är ju inte unga längre, (jag 39 han 51).
Oj vad mycket pip och gnäll det blev. kramar till alla underbara bröllopsplanerare =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 23:44
Det har blivit lite fart i min M2B. Nu ska jag tänka positivt, som jag normalt brukar. Hur gör andra i sådan situation? Jag är nyfiken.