• Tinzi

Vilken VITT vin köpte ni i Tyskland?

Smak, pris, förpackning alltså 3 lr 5 Liters bag in box tex.

Ej för beska viner bara... jag gillar ju själv söta sorter som tr3 Apor, Black Tower, men känner att det vore bra att ge blivande alt. att köpa om han inte hittar dem/tillräckligt av dem.

• Svar på tråden Vilken VITT vin köpte ni i Tyskland?
  • Tinzi

*puffar* Ingen som köpt vitt vin i Tyskland? Vad köpte ni?

• CarolineJohan

Jättebra tråd! Ska själv iväg nu i vår och köpa hem dricka av olika slag så det skulle vara jättebra om några kunde skriva lite förslag i denna tråd. 

Vill inte "sno" din tråd, men vill också få tips! =)

Har du (TS) tänkt köpa något annat? 

• Tinzi
    CarolineJohan skrev 2012-01-20 19:55:01 följande:
    Jättebra tråd! Ska själv iväg nu i vår och köpa hem dricka av olika slag så det skulle vara jättebra om några kunde skriva lite förslag i denna tråd. 

Vill inte "sno" din tråd, men vill också få tips! =)

Har du (TS) tänkt köpa något annat? 
    Ja vi tänkte köpa Öl/cider, 2 Whisky, 1 Dooleys, 6 L Vodka och vinet då.

Vinet till maten och det som blir över på kvällen.
    Sen resten på kvällen också. Tänkte köpa 25 L vin för 70-80 gäster, och då ska det även stå öl framme på borden på middagen så tror nog det ska bli över.
  • CarolineJohan

Vi har nog också tänkt oss vitt vin, öl och nubbe till maten. Det blir svensk/midsommarinspirerad buffé som det ser ut nu (ska bestämma det nästa vecka med de som ordnar maten). Till tårtan kommer vi servera whiskey och bailys. 

Till baren tänkte vi bland annat ha öl och cider, sedan en drinklista med typiska "sommardrinkar" som gin&tonic, rom&cola, baccardirazz (och så vinet som ev blir över...) Något mer förslag på lättblandad drink?

Det är ju så otroligt svårt att veta hur mycket man ska köpa in... Var någon här på BT som tipsade om systembolaget.se men jag kan inte hitta någon bra tabell... 

Vet du hur man kan räkna? 

• CarolineJohan

Köningsmosel är min favorit när det gäller vitt vin, men jag tror inte det passar till bröllopet... Känns lite för billigt... Men så kanske man inte ska tänka...

• Tinzi
    CarolineJohan skrev 2012-01-21 16:13:15 följande:
    Köningsmosel är min favorit när det gäller vitt vin, men jag tror inte det passar till bröllopet... Känns lite för billigt... Men så kanske man inte ska tänka...

nej så ska man inte tänka :) vi tänket gott men billigt vi!
Svar på tråden Vilken VITT vin köpte ni i Tyskland?