Någon som ska gifta sig 6 juli el därnågonstans???! :)
Behöver några tjejer att dela det här med :)
Planeringen...hur går det för er??!!! :)
Behöver några tjejer att dela det här med :)
Planeringen...hur går det för er??!!! :)
7 juli så det är nästan samma, bara en dags skillnad Vi har nog kommit ganska långt i vår planering, vigselplsts + lokal för middag och fest är bokad och de ordnar med i stort sätt allt; dekorationer, dukning, mat, viner m.m. Min klänning och ring är köpta. Min blivande vill inte ha någon till ring utöver förlovningsringen och kläder köper han längre fram. Fotograf och dj är i stort sätt bokade. Det vi har kvar är musik vid vigseln och en vigselförättre då vi kommer att viga oss borgerligt vid en sjö. Sitter nu och funderar över inbjudningskorten och då framförallt vad som ska stå i dem och hur mycket information som ska skrivas i dem. Hur går det för er? Vart är ni i planeringen?
Vi ska gifta oss 6 juli. Det blir ett ganska litet bröllop med våra närmaste.
Å va roligt! Har letat efter en tråd med Julibrudar Skriver på telefonen nu så det blir bara lite kort.. 7:e juli gifter vi oss. Trädgårdsbröllop på min pappas gård där jag växt upp. Ca 50 gäster.. Jag beställde min klänning idag och inbjudningskorten kom idag med. Vi har köpt ett stort partytält och så har sambon och min pappa byggt en stor dansbana i trädgården. (som min pappa av en rena slump bestämt att han ville ha, innan vi ens hann fråga om vi fick ha bröllopet där
)
Hur gör ni andra med mat? Tycker det är det jobbigaste med planeringen och då har vi ändå bestämt att ha catering.. Så himla mycket att tänka på.. Meny, hyra möbler och servis, personal, priser, bla bla bla... Kan man säga åt folk att ta med sig matsäck eller?
Där har vi turen med att stället om vi ska var på tar hand om allt som har med maten att göra, durk upp borden, serverar med mera. Vi kommer ha ca 70 gäster så är nöjd över att slippa ta hand om allt sådant! Allt vi behöver göra är att välja mellan 4 olika menyer, bestämma vin, smak på bröllopstårta samt vilket färgtema vi har, rätt mycket bara det tycker jag.
Vi kommer troligtvis ha catering, men det beror lite på vad vi hittar för lokal. Just att hitta lokal är prioritet ett just nu, vi har inte bott i vårt område så länge så vi har inte så bra koll på vilka möjligheter som finns.
Beställde skor idag Vart vita ballerina med kilklack. Är ju lite svårt med klackar när man ska ha trädgårdsbröllop men kilklack funkar nog.
Idag preliminärbokade jag en lokal. Vi ska kolla upp några fler ställen, men jag blev så stressad av allt kanske är uppbokat. Nu ska vi bara kolla upp de andra lokalerna, så kan vi släppa det sen och gå vidare i planeringen.