• filibustern

Nyårsdag?

hej! 

jag och min m2b har satt ett premilinärt datum: 1 januari 2014.  (gubbens idé) tyckte det var faktiskt en riktigt bra idé :) men.. det är nyårsdagen, alltså det är en röd dag, alltså de flesta (alla?) företag och affärer har stängt den dagen, så alltså kan vi riskera att inte få tag i mat, tårta etc.. 

har någon av er gift er på nyårsdagen eller afton eller någon annan stor röddag?  hur gick det? 

tack för hjälp!  

• Svar på tråden Nyårsdag?
  • Anneli256

Det enda jag tänker på med just den dagen är att många har varit på fest dagen innan. Kanske varit uppe till sent druckit en del..Kräks bakfulla och trötta..eller bara trötta. En del vänner kanske åker iväg på nyårsafton så ni får nog kanske räkna med lite bortfall pga det. Men om dom verkligen vill komma så ser dom ju till att göra det. Men man kommer nog inte att avstå att fira nyår för att man är bjuden på bröllop nyårsdag
    .
    Sen är frågan hur ni hade tänkt er bröllopet, bara ceremoni eller stort med hela kittet fest med dans och ev alkohol?

Alla har inte stängt den dagen det beror helt och hållet på vart ni tänkt er festen, vem som ska fixa mat osv. Catering och sådant funkar på många ställen även om det är en röd dag.

Själv hade jag nog istället funderat på att ha det nyårsafton i så fall. Med god framförhållning så att folk har tid att plannera. Glad

Lycka till..

• filibustern

nja bortfall tro ja inte det bli.. då det bara blir näsmaste familljen och vännerna.. ca 20 pers :P blir middag, fest, etc efteråt. hade vi täntk i alla fall.. 

tack för svar!  

Svar på tråden Nyårsdag?