• Mariem
    Äldre 18 Jan 21:39
    43065 visningar
    29 svar
    29
    43065

    Nån som har erfarenhet av Mary Kay produkter?

    Har just köpt hudvårdsprodukter från Mary Kay. Min säljare har även erbjudit sig att hjälpa till med bröllopsmakeupen. Är det nån som använt smink från det märket som vet om det är bra?

  • Svar på tråden Nån som har erfarenhet av Mary Kay produkter?
  • kmalmq­vist
    Äldre 19 Jan 22:00
    #11

    Har delade känslor inför Mary Kay. Tycker att deras idé inte är bra och säljarna är väldigt påstridiga. Men! Jag har fastnat totalt för deras lilafärgade kajal som nästan är svart men som gör mina bruna ögon väldigt fina. Har inte hittat någon annan i den färgen eller som håller så bra. mev vilket pris! 190:- för en pytteliten kajal.. Har inte hjärta att använda den varje dag..Har även ögonskuggor som jag gillar men än en gång, pyttesmå förpackningar till ett högt pris.

    Har tidigare köpt Satin Hands (dyrt) men jag med normalhy tyckte att det fungerade bra. Min vän däremot fick utslag över hela händerna och slängde hela förpackningarna..

  • drömme­r
    Äldre 19 Jan 22:36
    #12

    Och jag älskar deras hudvårdsserie och deras foundation. På mig håller sminket lätt en hel dag?!

  • Fru Grönva­ll
    Äldre 19 Jan 23:56
    #13

    Jag håller med drömmer, tycker både hudvårdsserien är jättebra och även deras foundation och tillsammans med primern är den riktigt bra och håller länge! Det är nog bara att prova sig fram för till skillnad mot någon annan här så gillar jag inte alls Make up stores foundation (men Make up stores övriga smink är kanon).
    Lycka till, hoppas du hittar smink och makeupartist som passar dig!! :)

  • SannaV
    Äldre 20 Jan 01:05
    #14

    Jag har haft massa problem med att hitta en hudvård och make-up som fungerar för mig. Är atopiker (eksem) och fick alltid utslag av de produkterna jag använde innan. När jag började med Mary Kay var jag skeptisk men det ändrades ganska snart när jag märkte att det fungerade. :) Jag har nu använt produkterna i 6 år och är fortfarande nöjd. Jag tycker sminket sitter som det ska och funderar själv på att fråga min konsult om hon vill fixa mig och mina tärnor. Men bara för att det fungerar för mig så behöver det inte vara samma för dig TS. (jag vet inte om min hud klarar av make up stores produkter t.ex. Du får nog helt enkelt prova dig fram. Det viktigaste är ju ändå att du känner dig nöjd och trygg i ditt val.

  • Cattis­77
    Äldre 20 Jan 06:26
    #15

    Jag älskar deras foundation, använder endast den. Provade mängder av olika märken innan, men inget funkar så bra som MK...på MIG ;) Gillar även deras smink, men har mest några ögonskuggor , puder och mascara. Mascaran är kanon förresten....hmm..jaa, det var väl det. Helt nöjd alltså. 

  • Liliqu­e
    Äldre 20 Jan 08:42
    #16

    På MIG funkar både hudvårdsserien och makeupen hur bra som helst och min problemhy har blivit mycket bättre, men det är ju högst personligt. Dessutom sitter mitt smink hela dagen, fastän jag går utomhus flera kilometer i alla sorters väder för att ta mig till och från jobbet (utan primer vill jag tillägga).

    Tjejen/kvinnan som sminkade soffia var visst inte så duktig, men det betyder ju inte att ingen konsult är duktig. Det är ju bra om du provar att bli sminkad av henne och sen ger sminkningen en rejäl testkörning för att se om den sitter kvar (i blåst/ om du blir svettig/ i allmänhet).  Hoppas på det bästa!

  • drömme­r
    Äldre 20 Jan 10:28
    #17

    Ja jag var extremt torr innan jag började använda detta, och vilket märke jag än hade på foundation liksom "kakade" sig eftersom jag var så torr i olika partier i ansiktet...
    Så jag är extremt nöjd och kommer aldrig sluta använda det .

  • soffia
    Äldre 20 Jan 10:34
    #18
    drömmer skrev 2012-01-20 10:28:52 följande:
    Ja jag var extremt torr innan jag började använda detta, och vilket märke jag än hade på foundation liksom "kakade" sig eftersom jag var så torr i olika partier i ansiktet...
    Så jag är extremt nöjd och kommer aldrig sluta använda det .
    och det är väll jättebra, men jag bara säger det att känner man sig tvungen att använda en primer för att få det att bli ett bra resultat så bör man byta, och det var ju för att TS skrev det, att det inte blev ett bra resultat.
    Dessutom så är dom inga makeup artister, och be en person som kanske inte har den grundliga utbildningen för makeup att sminka någon inför bröllop....its a big risk!  Nu kanske just denna tjej har en grundlig utbildning för makeup, men om så är fallet ser jag inte varför hon skulle göra det gratis.
  • Lenilu­sen
    Äldre 20 Jan 10:51
    #19

    Jag arbetade förr som hudvårdskonsult för Mary Kay. Och det ska man betona, att man är konsult, inte terapeut, inte make up artist. Man hjälper kunden att hitta rätt produkter och det behöver inte alltid vara just Mary Kay, det passar inte alltid alla, precis som med alla andra produkter. Man får utbildning i att lära kunden att sminka sig, så det är kanske det hon ska göra? En konsult ska inte själv applicera något på kundens ansikte, förutom när det gäller att hitta rätt foundation. Men om ni känner varandra och hon är duktig på make up så rä det en annan sak. Då är det ju i så fall bara toppen om hon kan lägga en bra make up på dig.


    Det som gäller alla hudvårdsserier är att alla produkter hänger ihop. Använder du tex då MKs hudvårdserie och deras make up får du bättre resultat än om du använder en annan hudvårdsserie och sedan MKs make up. De kompletterar varandra så att man ska nå bästa resultat.
    Och kom ihåg att om du ska börja använda hudvården så gör det minst en månad innan bröllopet, eftersom huden måste vänja sig. Det tar ca 2 veckor för huden att rensa ut, vilket kan resultera i pliter och finnar, som någon beskrev i tråden. det är helt normalt. Någonstans måste skiten komma ut, men det får man stå ut med för att sedan få ett bra resultat.

    Jag slutade som konsult för ca 4 år sedan, men använder fortfarande hudvård och make up från MK och tycker den är skitbra. Mineralpudret är sjukt bra, i allafall på min hud, och då använder jag rengöring och fukt innan jag applicerar och det sitter hela dagen.

    Men som sagt, alla är olika och det kanske inte funkar just för dig, man måste pröva sig fram, men man får vara beredd på att ge det lite tid, det gäller alla märken.

  • Äldre 20 Jan 11:07
    #20

    Instämmer med Lenilusen.

    En hudvårdskonsult "gör" inga makeup'er, de låter kunden lära sig att applicera makeup'en själva.  Konsulterna får utbildning i att hjälpa kunden att hitta färger och framförallt sätt att applicera utifrån ansiktsform, stora/små ögonlock etc.
    Sen är det bara för kunden att öva och öva Glad

    Jag använder själv MK hudvård och produkterna passar mig bra. Sen är det ju så att man kan få en reaktion med plitor och finnar efter ett par veckor med nytt hudvårdprogram. Jag är själv sådan oavsett vilket märke jag har använt och det räcker för min del att "fuska" med hudvården nån månad eller två för att det ska bli så när jag börjar igen.
    Så jag skule nog vara försiktig med att börja med ny hudvård (eller hudvård öht om man aldrig använt det förut) precis innan mitt bröllop!

    Innan mitt eget bröllop så la jag min brudmakeup varje kväll innan jag tvättade ansiktet under ett par tre veckor. Kändes jätteskönt att inte stå på morgonen och stressa över att make'en inte blev som det var tänkt Skrattande.

    Lycka till TS och hoppas du blir nöjd med din rådgivning sen

  • Danned­o
    Äldre 20 Jan 21:01
    #21

    Jag kan ju då tillägga att mina finnar och plitor inte kom under de första veckorna utan efter 6-8 veckor, och jag fortsatte tyvärr med produkterna i flera månader och det blev bara värre. Jag har känslig hy med väldigt små porer och har väl därför extra lätt att reagera på fel ingredienser.

  • Lenilu­sen
    Äldre 20 Jan 23:36
    #22
    Dannedo skrev 2012-01-20 21:01:21 följande:
    Jag kan ju då tillägga att mina finnar och plitor inte kom under de första veckorna utan efter 6-8 veckor, och jag fortsatte tyvärr med produkterna i flera månader och det blev bara värre. Jag har känslig hy med väldigt små porer och har väl därför extra lätt att reagera på fel ingredienser.
    Ja, men då var det inget för dig. Så är det ju, allt passar inte alla, så det bästa är väl egentligen att pröva själv, då får man det bästa svaret :)
  • Danned­o
    Äldre 21 Jan 08:06
    #23

    Självklart, jag vet ju att det finns många som är nöjda. Jag har använt billiga märken som funkat, och dyra som bara varit skit (för mig), men det jag inte gillar med MK är deras marknadsföring: "vi lägger inga pengar på reklamkampanjer och dyra förpackningar, ni betalar bara för dom bästa.ingredienserna" och så är produkterna fulla med mineraloljor som kostar noll kronor att framställa. Jag tycker det är är dålig stil helt enkelt. Dessutom tycker jag deras peeling är alldeles för grov för att användas i ansiktet.

  • FelizL­ane
    Äldre 21 Jan 11:09
    #24

    Jag som hudterapeut säger att man ska ge produkter en ärlig chans i ca 3 månader. Får man då fortfarande finnar etc då kanske man ska fundera på att byta. Därför så tycker jag att om man inte använt produkter innan utan funderar på att börja inför bröllopet, gör det i god tid. Har man inte god tid, välj milda produkter. Inte sådana som garanterar dig rynkfri på 30 dagar. 

    Jag kan inte uttala mig om Mary Kay förutom att jag har varit på en sådan kväll. Men man ska tänka på att dom är bara (oftast) utbildade inom Mary Kay. Dom har alltså ingen kunskap om huden från grunden. Då menar jag grundligt. Tänk också på att du byter ut din hud på mellan 20 och 30 dagar. 

    Ang, sminket så säger jag såhär. Det är svårt att tala illa om makeup nu för tiden. Eftersom det ofta håller väldigt högkvalitet. Om man inte räknar med typ ÖB och sånna ställen.  Därför kan du välja det du känner passar dig bäst. 

  • Petra3­27
    Äldre 29 Jun 13:56
    #25

    Jag kan säg att innan jag blev utbildad fristående hudvårdskonsult så provade jag de flesta produkterna hos Mary Kay och jag är SUPER NÖJD! Dem passar min hy o min kropp på ett mkt bra sätt. Men sen e de ju individullet också. De kanske inte passar alla. Visst är en del produkter lite dyrare men de kostar att gå till en hudvårds salong med. Jag har testat runt bland andra smink produkter men har inte hittat något annat jag vart nöjd med. Tråkigt att vissa inte tycker om Mary kays produkter. Men som sagt det är individuellt. Jag gillar ju produkterna så mycket att jag själv blivit konsult. Och jag trivs super bra. Så prova dig fram och känner du sedan att du inte blivit nöjd så byta.... Men gå inte på vad alla andra säger utan skaffa dig en egen uppfattning.Skrattande

  • Äldre 29 Jun 19:26
    #26

    Jag har använt i princip hela Mar Kays sortiment i flera år, men gradvis gått vidare till andra märken, och idag använder jag endast mineral puder foundation som jag tycker är bra. Jag tycker generellt att produkterna är lite over prized, och har gått över till likvärdiga eller bättre produkter till lägre eller samma prisnivå. En nackdel är antalet produkter, för sminkborttagning krävs tre produkter för att få bort sminket, idag kör jag med make up store och klarar mig med en produkt. Vad gäller sminkning så är jag inte så imponerad, jag har tagit del av "kursen" som konsulterna får, det är som någon skrev inte i närheten av en make up artist-utbildning- men det är naturligtvis individuellt, jag skulle göra en provsminkning innan jag bestämde mig.

  • Äldre 29 Jun 20:03
    #27

    Jag använder bara deras foundation och har gjort det i flera år, är jättenöjd med den, men såå dyr! Det är mest den jag tycker är värd pengarna, ögonskuggor och sånt köper jag billigare.... Sen är det ju väldigt individuellt hur duktiga säljarna är på att sminka, vissa är inriktade på hudvård och andra smink...

  • muminm­amman 81
    Äldre 8 Aug 23:01
    #28

    hejsan!
    har gjort en provsminkning med en som jobbar för MK ..hon ska sminka mig inför den stora dagen :)
    blir väldigt fina enkla färger som vi kollade på väldigt länge
    det ända hon inte ville lägga på var mascaran då hon tyckte det är lättare för mig själv att lägga...

    kommer bilder efter den 25 aug...om det nu blir bra

    Mvh lilla jag! 

  • Äldre 5 Jan 02:17
    #29

    Men är de så dyrt då?
    Kolla prislistan. Känns rätt standard. 300kr för en foundation.

Svar på tråden Nån som har erfarenhet av Mary Kay produkter?