• Brudiframtiden

Någon som planerar höstbröllop?

I november 2013 har vi varit ett par i 10 år och funderar därför lite löst på att gifta oss då! Någon som har planerat/planerar höstbröllop eller gift sig på hösten och vill dela med sig?

• Svar på tråden Någon som planerar höstbröllop?
  • Sansim
    Saandraa skrev 2012-01-19 12:57:50 följande:
    Vi gifter oss den 24e November i år! Kyrkligt bröllop och festen sker på Stora holms säteri i Göteborg. Kommer ha höstlila som färg på vårt bröllop.
    Vi ska också gifta oss den 24/11 i år :) Det blir lila som tema för oss också.
  • Brudiframtiden

Jag bara hoppas att vårt färgtema är okej för ett höstbröllop. Jag är inte så sugen på klassiska höstfärger nämligen..

• Mela01
    jeth skrev 2012-01-22 11:35:03 följande:
    Hej!

Vi ska oxå gifta oss i september. Har funderat på när löven är som finast? Vi bor i Hälsingland och jag tror det är i början och mitten av september men är osäker?  Du som spanat in löven vart bor du ? Glad

Vi ska oxå ha tema höstens färger och dekorera med vackra löv rönnbär och massa ljus Skrattande
    Hej!

Vi bor i Stockholm.Glad  Och det e i mitten av september  mot slutet av september o lite in på första veckan i oktober sen går det fort utför löven blir bara gula o ramlar. Vilket också e vackert när det ligger som ett täcke över marken  men e då dock tomt i trädkronorna Rynkar på näsan 

Man ska verkligen utnyttja hösten alla färger om man gifter sig då tycker jagGlad Vi kommer använda oss av alla nyanser hösten har med sig Glad
  • Saandraa
    Sansim skrev 2012-01-22 14:41:36 följande:
    Vi ska också gifta oss den 24/11 i år :) Det blir lila som tema för oss också.
    Vad roligt! Skrattande Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • jeth
    Mela01 skrev 2012-02-01 15:11:22 följande:
    Hej!

Vi bor i Stockholm.Glad  Och det e i mitten av september  mot slutet av september o lite in på första veckan i oktober sen går det fort utför löven blir bara gula o ramlar. Vilket också e vackert när det ligger som ett täcke över marken  men e då dock tomt i trädkronorna Rynkar på näsan 

Man ska verkligen utnyttja hösten alla färger om man gifter sig då tycker jagGlad Vi kommer använda oss av alla nyanser hösten har med sig Glad
    Tack för info :) Vi har nog bestämt oss för den 15/9 nu...tror jag ;)
  • Mela01
    jeth skrev 2012-02-01 15:37:13 följande:
    Tack för info :) Vi har nog bestämt oss för den 15/9 nu...tror jag ;)
    Då kommer ni inte ha problem med färger, då har dom precis börjat smyga sig på Glad  Önskar er all lycka till!! Men ni kanske har kommit en bit på vägen redan med planeringen Glad
  • ALheartsMA

Åh! :)
    Vi gifter oss också den 15 september i år!

Har också iakttagit hösten, löven och färgerna i några år nu och här uppe i Norr/Västerbotten så är de snyggast i mitten av september Glad

• Sansim
    Saandraa skrev 2012-02-01 15:32:38 följande:
    Vad roligt! Skrattande Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Just nu jobbar vi mycket på att hitta en bra och billig lokal.
    Vi har köpt ring till mig, bkokat kyrka och fotograf.
    Hur långt har ni kommit då? Glad
  • Brudiframtiden
    Vi gifter oss nästa höst som sagt...blir nog november/december. Så höstfärger känns passé...Har varit inne på brunt/guld, vitt etc eller lila....svåååårt tycker jag..
  • caruba

Någon som funderat på något roligt som kan kastas istället för ris som är lite höstligt?

• Siggiesmum

Vi ska gifta oss 6 oktober i år. Har bokat festplats inne i stan där vi bor bredvid vattnet. Ser fram emot att göra det mysigt med levande ljus, facklor och ljusslingor i taket. Har ingen klar favoritfärg utan kommer nog att blanda friskt med lila, orange, pink o grönt.

• caruba
    Siggiesmum skrev 2012-02-24 20:35:25 följande:
    Vi ska gifta oss 6 oktober i år. Har bokat festplats inne i stan där vi bor bredvid vattnet. Ser fram emot att göra det mysigt med levande ljus, facklor och ljusslingor i taket. Har ingen klar favoritfärg utan kommer nog att blanda friskt med lila, orange, pink o grönt.
    Då ska vi gifta oss samma dag. =0) Fint med facklor och så, vi hade tänkt ha khom loys. =0)
  • kickanw

Som fotograf är höstbröllop drömmen! Vill tipsa er om att tänka på vilken tid ni har vigsel och sådär med tanke på ljuset, just för fotograferingen! En hösteftermiddag har det finaste fotoljus man kan tänka sig! ;)

• Pyttsan
    caruba skrev 2012-02-24 17:05:02 följande:
    Någon som funderat på något roligt som kan kastas istället för ris som är lite höstligt?
    Solrosfrön eller havre? Det är ju lite skördetid?Tungan ute Ringblommor annars då? Otroligt vackra färger!
Svar på tråden Någon som planerar höstbröllop?