• Happy Bride

Varför har ni valt just Det datumet?

Varför har ni valt just Det datumet för att gifta er? Betyder just de datumet något speciellt för er eller beror det på någonting annat?

Tänkte det kunnde vara kul och hör hur ni andra tänker/tänkte när ni valde just ert bröllopsdatum =)

Vi själva ska gifta oss den 14/7. Detta pga av att vi blev tillsammans 14/10-00 förlovade oss 14/2-03 och ska nu gifta oss 14/7-12 =)

• Svar på tråden Varför har ni valt just Det datumet?
  • MrsSilfverblad2b

Vi blev tillsammans under en helg med jobbet i Halmstad 12-13 maj 2007, första året "firade" vi varje månad lite extra och fortfarande uppmärksammar vi den 13 varje månad, även om vi inte gör något speciellt då. Den 6/8 2011 friade han i Paris och vi ville gifta oss inom ett år. Då visade det sig att 12 maj var en lördag och festen kommer ju fortsätta inpå natten den 13, precis som i Halmstad 2007!

Sen är det ju lite typiskt att Gbg-varvet är just den dagen då några av gästerna och dessutom prästen (en släkting till m2b) skulle springa. Dock ville vi inte ändra vårt datum då det är så speciellt för oss så vi tänkte att vi skulle betala anmälningsavgiften till dem som inte får sålt sina startnummer och prästen ska få anmälningsavgiften till 2013 betald som en present.

Tror det blir bra. Dessutom är våren min absoluta favoritårstid och jag har alltid velat gifta mig då!

12-05-12
  • Syllis 2012

Den dagen vi gifter oss är det våran förlovningsdag

• aniara

Vårt datum, 30 juni, har ingen speciell betydelse utan var helt enkelt den dag som passade bäst. Min blivande ville absolut ha brøllopet føre semestrarna. Jag ska springa Stockholm Marathon 2 juni och har (eller hade iaf) ganska høga ambitioner med det, så jag vägrade brøllop føre det. Først bestämde vi 9 juni men sen upptäckte vi att Tjejvättern och Halvvättern går just den helgen och banan går precis vid vår festlokal så det hade blivit kaos. Lørdagen efter, 16:e, var heller inget alternativ før då går ju Vätternrundan (plus att det är min brors brøllopsdag). Och midsommar var uteslutet. Så då fanns det bara en lørdag kvar; 30 juni.

• Victoria

Vi valde 7 september 2013 bara för att vi ville ha en blandning av höst och sommar och då blev det bara den första lördagen i september 2013 och varför 2013, det vet vi faktiskt inte det bara lät bra när vi bestämde

• masz

vi har haft mycket bekymmer med datumet.
    datumet vi blev tillsammans är det för kallt, datumet vi förlovade oss är en födelsedag och tills sist letade vi upp datumet då vi vet att vi träffades för allrs första gången. men vi var väldigt eniga om att gifta oss på en helg och då infaller datumet på en helg 2014, vilket vi inte längre orkar vänta på. så vi har gjort beslutet att gifta oss på en onsdag :) och ha bröllopsfest helgen därpå..

så på bröllopsdagen är det exakt 6 år sedan vi träffades för allra första gången, i skolan ;)
    22 augusti blir det bröllop.

• tweety

hejsan!

Vi blev tillsammans 18/7 2007, förlovade oss 25/8 2007, han friade 17/3 2010. Så vi ha lite olika datum men vi ville ha ett bröllop så nära den 18/7 som möjligt.

först så ville vi gifta oss 2011 men pengerna räckte inte till så det blev till att spara och hålla inne med nyheten om att han friat.

Så bestämde vi oss nör vi hittat den underbara festlokalen som bara hade två datum kvar till denna sommaren när vi ringde i mars förra året så det blir den 14/7 2012 

• Shining

11-11-11 The last binary date of the 21st century ;) Vi bestämde oss i juni 2011 att göra slag i saken, vi hade då varit tillsammans i 16 år , (jag var bara 15 år då vi blev tillsammans, han 17) Hus volvo och två kids senare var giftemålet en självklarhet så då datumet 11-11-11 var i antågande så tog vi det :)

• Amor in aeternum

Det är 5 år på dagen vi blev tillsammans just det datumet, så då passar det bra tyckte vi. 1 September 2012.

• Rosi

Vi gifter oss den 11/8 2012. Förlovade oss den 29/4 2011
    Vi valde datumet för att vi har varit tillsammans två år dagen innan.. Min sambo ville ha ett datum som han skulle kunna minnas...Så om vi skulle få ett tredje skulle han tycka det skulle blivit rörigt.. =P

• Lilique

Vi ville gifta oss "innan världen går under" och vi ville dessutom ha ett sommarbröllop. Vi förlovade oss 30/11 2010, så den 30/6 2012 fick det bli mest för att det var just den 30:e och låg mitt i sommaren. 

• kaffeälskaren

Det är min blivande make som bestämde datum. Vi kommer alltså gifta oss den 7/7-12, vi blev ett par 7/7-07 och förlovade oss den 10/7-10 (7/7-10 var en onsdag han tycke att vi inte kunde förlova oss en onsdag så deficit tydligen helgen efter) inte så speciellt för andra men väldigt speciellt för oss.

• Pertinax
    masz skrev 2012-01-19 20:37:57 följande:
    vi har haft mycket bekymmer med datumet.
    datumet vi blev tillsammans är det för kallt, datumet vi förlovade oss är en födelsedag och tills sist letade vi upp datumet då vi vet att vi träffades för allrs första gången. men vi var väldigt eniga om att gifta oss på en helg och då infaller datumet på en helg 2014, vilket vi inte längre orkar vänta på. så vi har gjort beslutet att gifta oss på en onsdag :) och ha bröllopsfest helgen därpå..

så på bröllopsdagen är det exakt 6 år sedan vi träffades för allra första gången, i skolan ;)
    22 augusti blir det bröllop.
Svar på tråden Varför har ni valt just Det datumet?