• Honung­sdagg
    Äldre 18 Jan 09:50
    2634 visningar
    6 svar
    6
    2634

    Övervikt

    Här sitter jag, en helt ny medlem som tycker detta är ett underbart sätt att hålla koll på alla våra ideer och planer för vårt kommande bröllop, men även för att få kontakt med andra blivande brudar!


    Nu till det som kanske är mitt största problem, jag har en kraftig övervikt och vill gå ner i vikt så mycket som möjligt innan vår stora dag... Dock har vi precis ändrat vårt datum till den 19 maj... från början var det bestämt att vi skulle gifta oss i december.


    Alltså blir det bråttom med bantningen, men jag är villig att göra vad som helst för att bli lite mindre. Har beställt Viktväktarna, men det har inte dykt upp än, men jag väntar med stor iver.


    Jag är bosatt på landet och lever livet som äkta bondmora och med det så innebär det att jag bakar, lagar mycket och god mat och hinner sällan röra på mig så mycket som jag borde...


    Finns det någon annan i samma situation, med kraftig övervikt och med begränsad tid som skulle vilja vara min bantnings-vän och kompanjon? Vi skulle kunna peppa varandra via email och kanske i slutändan träffas! Finns det någon som behöver en bantarkompis?!

  • Svar på tråden Övervikt
  • Melas
    Äldre 18 Jan 09:59
    #1
    Prova räkna kalorier! :D de funkar as bra för mig! Jag ska max äta 1700kcl om dagen om jag ska gå ner 1kg i veckan. Jag brukar ligga på 1200kcl. de räcker för mig :) och jag gick 25 minuter om dag (hem ifrån skolan) och jag tappade 7cm på magen och 8.5kg på 4½  vecka! :D tog uppehåll och nu har gått ner 3kg på cirka 2 veckor, tar de mer långsamt nu och satsar på 1500-1700kcl för jag känner att de gick för snabbt i början så är rädd för att huden inte ska hänga med om jag fortsätter i den takten men nu går de jätte bra :) Har 20kg att gå ner till innan jag är nöjd, så sammalagt 30kg ska jag ner :)  

    Lycka till och jag håller tummarna för dig att de kommer gå bra med din vikt resa, de är kämpigt i början innan man kommer igång och sedan då vågen inte visar de resultat man förväntat sig, men kämpa på! Ett tips är att mäta din kropp, (mage, ben, armar, lår, bröst, kärlekshandtag mm) och lita mer på de förlorade cm än på kg. För fett blir muskler och de väger mer än fett så ibland kan man gå upp fast man blir smalare och de är för man bygger muskler! :D hihii!

    Kram på dig!  
  • lindah­hh
    Äldre 18 Jan 10:20
    #2

    Jag har gått ner 11 kg på 3 månader, äter viktväktarmat och ska ner 10 kg till! Gifter mig i augusti :)

  • Honung­sdagg
    Äldre 18 Jan 15:48
    #3

    Jag har aldrig tagit måtten på mig själv, det har alltid skrämt mig...Även om kanske vågens siffror borde skrämmas mer än så hihi Men imorgon ska jag mäta kroppen har jag bestämt och börja gå promenader! :) Och så inväntar jag brevkursen från Viktväktarna :)


    Så får vi hoppas detta fungerar... Eller rättare sagt, det MÅSTE fungera!

  • Mela01
    Äldre 18 Jan 15:57
    #4

    Du kan ju även gå med ViktVäktarna online Glad
    Men som det skrivs ovanför så stirra dig inte blind på vågen utan gå efter måttbandet det e där du kommer sen den riktiga förändringen!! Har själv inte tappat mycket i vikt men däremot massa omfång.
    Tror på dig o lycka till du kommer fixa detta!! {#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 18 Jan 16:02
    #5
    Honungsdagg skrev 2012-01-18 15:48:19 följande:

    Jag har aldrig tagit måtten på mig själv, det har alltid skrämt mig...Även om kanske vågens siffror borde skrämmas mer än så hihi Men imorgon ska jag mäta kroppen har jag bestämt och börja gå promenader! :) Och så inväntar jag brevkursen från Viktväktarna :)


    Så får vi hoppas detta fungerar... Eller rättare sagt, det MÅSTE fungera!


    Jag ska själv börja träna för att minska i storlek. Och ska mäta mig, känner dock att det kan vara jobbigt när man får se exakt hur "stor" siffran är. Så min kära fästman ska vara den som läser av och skriver ner det. Och sen när jag tränat ett tag ska han mäta mig igen. Då ska jag få veta hur stor skillnad det är och inte hur stor jag varit eller då är. Känner att det kommer hjälpa till så man inte blir "hjälp är jag verkligen så stor" deppig. Bara ett litet tips som jag hoppas kan hjälpa.
  • Honung­sdagg
    Äldre 18 Jan 18:09
    #6

    Tack för ideer och förslag och för peppning! :) Jag har funderat på Vv online, men känner att jag tillbringar alldeles för mycket tid vid datan som det är och jag behöver komma ut och röra på mig ist :) Men vi får se, det lockar att komma igång nu på en gång! Fast ikväll blir det pannkakor här, trots att det inte är det bästa att äta, men ska försöka behärska mig och nöja mig med 2 st. :) Tack igen allihopa!

Svar på tråden Övervikt