• blivande fru83

    Tips på hur man gör egen bukett!

    Tänkte göra min egen brudbukett och tänkte kolla om det finns fler som gjort sina egna. Både tips på vad man ska tänka på och bild mottages tacksamt! :)

  • Svar på tråden Tips på hur man gör egen bukett!
  • Want to

    Ohh perfekt, är lite i samma banor. Även om det bara tisslas här hemma utan att något är helt bestämt.

    Är det någon som har tips på hur man får buketten att hålla "hela" dagen/kvällen??

  • teddy

    hejhej
    jag har tänkt att göra min själv och ha gerbera... ett tips för just dom är att använda ståltråd så de inte nickar till :) 

  • martinoevalotta

    På youtube finns massor av länkar. T.ex den här



  • martinoevalotta





    I den här videon föreslår dom att man kan spreja buketten med hårspray för att få den att hålla extra länge. Funkar tror ni?

  • teddy
    martinoevalotta skrev 2012-01-17 20:10:56 följande:

    " target="_blank">



    I den här videon föreslår dom att man kan spreja buketten med hårspray för att få den att hålla extra länge. Funkar tror ni?
    Jag har alltid spreyat ex. rosor när de ska torkas för då behåller de ju någon slags lyster ett tag... men jag vet inte hur de funkar med blommor man vill hålla levande...!
  • FelizLane

    Kan ju säga att rosor är ju mest hållbara.. så det rekommenderar jag för er som ska göra själv :) 

Svar på tråden Tips på hur man gör egen bukett!