• Sofi K

    Festhäfte i Scrapbooking

    Jag ska vara värd på två av mina bästa vänners bröllop i juni. Vi värdar har bland annat fått uppdrag att ansvara för festhäftet. Då kom jag och en av de andra värdinnorna på att det vore tok-snyggt med scrapbooking. Dels för att ingen av oss är speciellt haj på datorer och dessutom är scrapbooking något som är brudparet i ett nötskal :)


    Det låter värre än det är :) haha. Jag ska få alla texter mailade till mig och så ska jag göra ETT häfte som vi sedan ska trycka. Så det kommer inte bli 3dimentionellt på det sättet, men det kommer bli scrapbooking-känslan :)


    Nu kommer min fråga.


    Bröllopet går i svart, turkos och hjärtan. Ska alla bakgrunder i festhäftet vara svarta med turkosa detaljer eller tycker ni man kan byta bakgrundsfärgen lite? Kanske någon med turkos bakgrund och svarta detaljer eller bara olika nyanser på turkos?? Hur tror ni det blir om man kanske svänger in någon annan färg också? Som tex vit eller brun?


    Det kliar i fingrarna att få börja, men papprerna kommer först i mitten av februari, men det är slltid kul att ha andras åsikter :)


    Tror ni det blir "rörigt" med olika bakgrundsfärger eller kan det bara vara en snygg detalj?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Festhäfte i Scrapbooking
  • Monstertjejen

    En idé är att använda sig av olika turkosa färger och lägga dom efter styrkan i färgen. Starkast kommer först och sedan svagare osv.

  • Sofi K

    monstertjejen- Låter riktigt snyggt! Får kolla detta! Tack för idén


    caruba- låter i för sig som en bra ide, men orsaken till att vi har valt att göra som vi gör är för att både jag och den andra tjejen som är värd är ganska dåliga på tekniska prylar. såsom datorer :) därför gör vi så. och jag känner lite att det inte är riktigt på riktigt om man gör så. men vad vet jag :) Finns det program man använder eller hur gör man det?

  • caruba
    Sofi K skrev 2012-01-27 13:51:04 följande:

    caruba- låter i för sig som en bra ide, men orsaken till att vi har valt att göra som vi gör är för att både jag och den andra tjejen som är värd är ganska dåliga på tekniska prylar. såsom datorer :) därför gör vi så. och jag känner lite att det inte är riktigt på riktigt om man gör så. men vad vet jag :) Finns det program man använder eller hur gör man det?


    Man kan använda vilket fotoredingersingsprogram som helst. Man kan säkerligen använda paint oxå.
    Sen är det bara att googla efter Free digital scrapbooking.
    Typ här!
  • Sofi K

    Tack! Jag ska kolla detta! Provar nog den gamla goda analåga varianten först, men alltid, väldigt bra att ha en backup om något skulle gå åt skogen :)

Svar på tråden Festhäfte i Scrapbooking