• Jasmin­aa
    Äldre 16 Jan 20:38
    1989 visningar
    1 svar
    1
    1989

    On i bröstvårtorna grav tecken?

    Hej det är så att jag hade oskyddat sex en eller två dagar efter min ägglossning och ska få min mens på fredag om 4 dagar. Har fått ömma bröstvårtor nu sen två dagar tillbaka, är detta ett graviditetstecken eller kanske bara ett ovanligt menssymptom ( i mitt fall).  Vad var era tidiga graviditetstecken om ni hade några nu innan ni testade er?

  • Svar på tråden On i bröstvårtorna grav tecken?
  • ema
    Äldre 16 Jan 20:52
    #1

    Hej.
    Det kan mycket väl vara så att du är mer medveten om alla förändringar i din kropp, eftersom du vet om att du haft oskyddat sex. Dvs. att du tydligare märker varenda grej och "letar tecken".
    Så gjorde jag efter en trasig kondom och ett dagen efter-piller. Trots att jag tagit det i tid, så var jag orolig och märkte precis som du att jag hade ont i just bröstvårtorna, och funderade på om det var ett tecken och om jag var gravid... Inte blev det bättre av att mensen var två dagar sen, trots att den alltid annars är exakt i tid... För mig var ont i bröstvårtorna ett ovanligt menssymptom som jag normalt sett inte märker av, eftersom det inte är något jag tänker på, utan bara märkte av när jag verkligen fokuserade och var rädd att jag var gravid..
    Så jag tycker att du ska vänta till helgen innan du börjar fundera allt för mycket..

Svar på tråden On i bröstvårtorna grav tecken?