• Tokig

Kanske en dum fråga men... (angående kostnader)

Jag har en fråga som kanske är lite dum men jag måste ändå fråga.

Förutom middagen vilka kostnader ska man räkna med när man gör sin bröllopsbudget?

Vi ska mest troligt ha vår fest på ett ställe och i deras kuvertpris ingår all mat, dryck, serveringspersonal, dukning och bordsdekorationer. Vad är det mer som kostar?

Brudbukett och kläder såklart. Men finns det andra "dolda" kostnader som man lätt glömmer bort?

(Kyrkan och prästen kostar väl inget om man är medlem i svenska kyrkan?)

• Svar på tråden Kanske en dum fråga men... (angående kostnader)
  • Carro1210

Fotograf, transport från kyrka till fest, ringen, smycken i övrigt, risknyten utanför kyrkan, små presenter vid bordplaceringen, inbjudningskort, festprogram, vigselprogram, frisör, sminkös, present till värdpar ?.... Det beror helt på vad ni är ute efter. Men detta är spontant de jag kan komma på som vi själva ska ha utöver samma typ av kuvertspris som ni har

• Lilique

Tja, ska du göra hår och smink själv? Annars är det en kostnad.

Ringarna (stod visst inte med) och kanske putsning av förlovningsringarna?
    Ska ni ha någon underhållning? Musik under festen/vigseln?
    Trycksaker (inbjudningskort / festprogram / vigselprogram / tackkort)
    Fotograf, som sagoprinsessa sa. Videograf också kanske?
    Var ska ni spendera bröllopsnatten? Hotell? Hemma?
    Transport till / från kyrkan och lokalen?

Och det kostar inget att gifta sig i kyrkan då, nej.

• Tokig

Tack snälla... vi är välsignade med både en fotograf och en sminkös i bröllopssällskapet. Underhållning ska vi ha, ett liveband som fixar musiken under hela dagen.

Ringarna är redan köpta så den kostnaden är avskriven.

Jag tänker just själva bröllopsdagen. Är det nåt som brukar sticka iväg i pris då? (Alltså inte t ex inbjudningskort då de redan är fixade den dagen).

• blivandeBrud2012

hur löser ni det med baren efter middagen?
    om det är ett visst antal som ni betalar för - hur gör ni om gästerna vill/kommer dricka mer?

• Tokig

Vår tanke är faktiskt att alla själv får köpa det de vill ha i baren. Är det helt fel?

• blivandeBrud2012

absolut inte fel! och då är det inte en kostnad som ni kan överraskas av =)

Svar på tråden Kanske en dum fråga men... (angående kostnader)