asvanoe skrev 2012-01-13 08:33:08 följande:
Hej.
Jag och min sambo ska gifta oss i september och har nu bokat festen på Restaurang Alfredo i Tullinge.
Är det någon som vet något om detta ställe?
Jag är inte helt övertygad om det är rätt så tänkte kolla här om det är någon som vet nåt?
Tack på förhand:)
Ja som andra skriver så är personen trevlig, men velig vad gäller bokning.
Jag var där och tittade på lokalen och sa till honom att jag bokar lokalen, han ville ha min e-postadress för att skicka förslag på dukning meny mm.
Så när jag gick därifrån så var jag 100% säker på att jag bokat lokalen. Jag bokade vigselförrättare, skickade ut inbjudningskort med mera.
Jag fick inte någon e-post från honom så jag ringde och frågade om meny mm, han sa att han skickat och ville att jag skulle sms:a min e-postadress igen.
Nu fick jag ett mail och då skriver han att det är någon annan som har bokat lokalen det datumet. VAD i HEL****
Så tydligen gäller inte min bokning, fast jag sa klart och tydligt till honom att jag bokar lokalen.
Han gav ingen information om att man ska bekräfta bokningen via mail inom 2 dagar, hade han gjort det så hade jag bett om att få e-postadressen och mailat direkt när jag kom hem.
Så detta resulterar nu i att jag blir tvungen att ställa in bröllopet, kontakta alla som jag bjudit in och förklara vad som hänt. Likaså så kommer jag att kontakta en advokat och åtala honom för kontraktsbrott.
Muntligt avtal är lika bindande som ett skrivet avtal.
Så jag skulle passa mig för restaurang alfredo, det finns andra ställen.
Är du beredd att riskera ditt bröllop / fest då kan du boka restaurang alfredo.