• asvanoe

Restaurang Alfredo Tullinge

Hej.
    Jag och min sambo ska gifta oss i september och har nu bokat festen på Restaurang Alfredo i Tullinge.
    Är det någon som vet något om detta ställe?
    Jag är inte helt övertygad om det är rätt så tänkte kolla här om det är någon som vet nåt?
    Tack på förhand:) 

• Svar på tråden Restaurang Alfredo Tullinge
  • sabz

Hej

Jag ska gifta mig i juni och har också sett det stället. Det verkar väldigt bra men jag skulle också vilja veta mer om någon annan har haft fest där och kan dela sina erfarenheter.

• Tara799

Hej! Det är det sista stället som jag skulle rekomendera, min syster gifte sig där förra veckan och kan bara säga att maten var en stor katastrof för att inte tala om "servitörerna", det tog över en timme att få ut alla tallrikar då de bar en åt gången, till 100 pers. Då maten serverades önskade man att dfen aldrig lämnat köket, "grill mix" var i själva verket färdigköpt kebabspett från Lidl och en torr kyckling bit. Salladen var gulaktig. Man fick själv köpa frukt, nötter och tillbehör, vindruvorna vi köpt lades aldrig fram utan de lade ägaren beslag på.

Nej, det är inte värt en enda krona om man vill äta på stället, lokalen i sig är helt ok.

• sabz
    Tara799 skrev 2012-02-24 19:23:06 följande:

Hej! Det är det sista stället som jag skulle rekomendera, min syster gifte sig där förra veckan och kan bara säga att maten var en stor katastrof för att inte tala om "servitörerna", det tog över en timme att få ut alla tallrikar då de bar en åt gången, till 100 pers. Då maten serverades önskade man att dfen aldrig lämnat köket, "grill mix" var i själva verket färdigköpt kebabspett från Lidl och en torr kyckling bit. Salladen var gulaktig. Man fick själv köpa frukt, nötter och tillbehör, vindruvorna vi köpt lades aldrig fram utan de lade ägaren beslag på.

Nej, det är inte värt en enda krona om man vill äta på stället, lokalen i sig är helt ok.

Du är den andra jag har hört negativa saker på om detta stället. Tur att det inte blev detta stället. Ägaren var ganska velig för oss när vi skulle boka. När vi ringde så var det inte bokat alls, och när vi väl var där och ville ha stället så var det plötsligt en bokning som låg på det datumet. Tror vi väntade i 2 veckor på att få veta om bokningen som låg verkligen var en bokning eller inte.

Vi valde restaurand matmakarna istället på samma väg fast vid sjukhuset. Hoppas på att det blir bra där :)
  • Jonkne

Hmmm..inte kul att höra. Vi har bokat och kommer ha vår fest där, vi ska dit idag och bestämma meny.
    Jag har hört många som är nöjda med maten där på lunch tid och som nämns här så är lokalen ok.
    Den första gången vi var där var han mycket trevlig, hoppas det känns lika bra  idag när vi träffar honom.

• sabz

När ska du gifta dig? Hade varit roligt att höra hur festen blev

• Jonkne

Mötet gick bra ska dit och provsmaka maten nästa vecka Glad

• sabz

Hoppas festen blir bra. De har ju en väldigt bra affärsidé och alla tillbehör. När ska ni gifta er?

• mapemape
    asvanoe skrev 2012-01-13 08:33:08 följande:
    Hej.
    Jag och min sambo ska gifta oss i september och har nu bokat festen på Restaurang Alfredo i Tullinge.
    Jag är inte helt övertygad om det är rätt så tänkte kolla här om det är någon som vet nåt?
    Ja som andra skriver så är personen trevlig, men velig vad gäller bokning.
    Jag var där och tittade på lokalen och sa till honom att jag bokar lokalen, han ville ha min e-postadress för att skicka förslag på dukning meny mm.
    Så när jag gick därifrån så var jag 100% säker på att jag bokat lokalen. Jag bokade vigselförrättare, skickade ut inbjudningskort med mera.
    Jag fick inte någon e-post från honom så jag ringde och frågade om meny mm, han sa att han skickat och ville att jag skulle sms:a min e-postadress igen.
    Nu fick jag ett mail och då skriver han att det är någon annan som har bokat lokalen det datumet. VAD i HEL****
    Så tydligen gäller inte min bokning, fast jag sa klart och tydligt till honom att jag bokar lokalen.
    Han gav ingen information om att man ska bekräfta bokningen via mail inom 2 dagar, hade han gjort det så hade jag bett om att få e-postadressen och mailat direkt när jag kom hem.

Så detta resulterar nu i att jag blir tvungen att ställa in bröllopet, kontakta alla som jag bjudit in och förklara vad som hänt. Likaså så kommer jag att kontakta en advokat och åtala honom för kontraktsbrott.
    Muntligt avtal är lika bindande som ett skrivet avtal.

Så jag skulle passa mig för restaurang alfredo, det finns andra ställen.
    Är du beredd att riskera ditt bröllop / fest då kan du boka restaurang alfredo.
  • Jonkne
    mapemape skrev 2012-05-05 09:28:05 följande:
    Jag var där och tittade på lokalen och sa till honom att jag bokar lokalen, han ville ha min e-postadress för att skicka förslag på dukning meny mm.
    Så när jag gick därifrån så var jag 100% säker på att jag bokat lokalen. Jag bokade vigselförrättare, skickade ut inbjudningskort med mera.
    Jag fick inte någon e-post från honom så jag ringde och frågade om meny mm, han sa att han skickat och ville att jag skulle sms:a min e-postadress igen.
    Nu fick jag ett mail och då skriver han att det är någon annan som har bokat lokalen det datumet. VAD i HEL****
    Så tydligen gäller inte min bokning, fast jag sa klart och tydligt till honom att jag bokar lokalen.
    Han gav ingen information om att man ska bekräfta bokningen via mail inom 2 dagar, hade han gjort det så hade jag bett om att få e-postadressen och mailat direkt när jag kom hem.

Så detta resulterar nu i att jag blir tvungen att ställa in bröllopet, kontakta alla som jag bjudit in och förklara vad som hänt. Likaså så kommer jag att kontakta en advokat och åtala honom för kontraktsbrott.

Det låter helt sjukt! Hade ni betalat boknings avgiften oxå?
    Lider med er, hoppas det löser sig för er.

I mitt planeradne så är det bara Rest Alfredo som hållt vad dom lovat :o)
    Fick min klännign totalt förstörd utav Tonys mode i Hallunda, klacken på skorna gick av när jag skulle gå in dom.....min lista kan bli lååång på allt som gått snett.
  • Jonkne
    Hej.
    Nu har vi vart och provsmakat maten och köttet var jätte mört och fint, vi har valt biff.
    Jag tycker att det känns bra, han säger inte så mycket men han har hållt det han lovat.
  • sabz

Herregud! Har ni hittat något annat ställe och när gifter ni er?
  • sabz

Kan även tillägga att det finns en annan restaurang "längre ner på gatan" som heter Matmakarna som vi bokat på. Kolla om du inte kan ha festen där istället? Det är inte så mkt längre bort :)
  • mapemape
    sabz skrev 2012-05-07 13:58:21 följande:
    Herregud! Har ni hittat något annat ställe och när gifter ni er?
    Efter mycket sökande så har vi fått Årsta Slott 2012-05-26
    Otroligt vad hjälpsamma människor kan vara när man förklarar situationen och vad som hänt,
  • sabz
    mapemape skrev 2012-05-12 07:58:27 följande:
    Efter mycket sökande så har vi fått Årsta Slott 2012-05-26
    Otroligt vad hjälpsamma människor kan vara när man förklarar situationen och vad som hänt,
    Skönt att det har löst sig!
  • Jonkne
    Hej.
    Vi hade vår fest där i går! Vi e super nöjda!! Helt underbar kväll med god mat och snabb serverings personal.
  • Nina99

Jag var på en förlovningsfest där. Personalen var katastrofal! När de till slut kom ut med maten var den torr och kall. De tog även ut fel tårta!  Jag tycker deras hemsida får det att se fint ut, men VÄLJ INTE DET STÄLLET. De är inte vad de utger sig att vara!

• TanjaG
    Hej paret som skall gifta sig i Juni!

I helgen hade min kusin sitt bröllop, jag var tärna då och det var jag som höll ordning och reda på mat servitörer med mera!

Jag kan säga till er att det bästa för er är att avboka denna lokal och ta en annan!
    Personalen var hemsk, det såg ut som att de hade plockat ett par människor från utlandet och låtit de servera, de kunde inte svenska, de var klädda otroligt fult och maten var HEMSK!

I början var ägaren jättesnäll och maten smakade jättebra, men när vi kom dit var maten torr, serveringen var hemsk. Maten kom i otakt, de serverade halva bordet först och sedan serverade de resten av bordet 20 min senare, så halva bordet satt och tittade på när det andra halva boret åt.

Efter att ha kommit in och klagat som en normal människa två gånger gick jag in tredje gången och skällde ut alla, då kom ägaren och sa att han skulle servera exakt så som han vill och om jag klagade igen skulle han sluta servera.

De viktigaste gästerna fick sin mat sist, vi fick vår mat och sen fick vi vänta på potatisen i 20 min!

Som sagt jag rekommenderar absolut inte denna restaurang, om ni kan avboka den, gör det!!!

// Lördagens brudtärna!!
  • Mariee

men om man bara bokar lokalen och tar med egen mat och dryck då?? det var väl inget fel med själva likalen? den är v'äl superfin????

Svar på tråden Restaurang Alfredo Tullinge