• Ellis

Tips på lokal för borgerlig vigsel i Malmö

Hej! Jag hoppas att jag lagt denna diskussion under rätt ämne!

Jag undrar om någon har tips på lokaler där man kan gifta sig borgerligt i Malmö? Sommaren 2012.

Vi har redan festlokal. Vi vill inte gifta oss i rådhuset för vi vill ha fler än två vittnen och vi vill ha en längre cermoni än två minuter. Utomhus vågar jag inte chansa på, för det skulle vara tråkigt om det regnar.

Vi hade först tänkt oss skovgaardssalen på Malmö museer, men de ska tydligen ändra öppetttiderna till sommaren och stänger först klockan 17, så jag tyckte att det blir lite väl sent för en vigsel om man ska ha middag och sånt efterråt. Fast å andra sidan har jag ingen aning om hur dags man brukar ha sin vigsel för jag har inte varit på något bröllop sen jag var liten (förutom ett borgerligt litet bröllop på ett kommunhus där jag fotograferade).

Så jag undrar om någon har tips på lokal där man kan gifta sig? =)

Tack på förhand!
    /E

• Svar på tråden Tips på lokal för borgerlig vigsel i Malmö
  • Tosan

Har kanske inget direkt förslag så, beror ju också på hur många gäster det är och hur långt det får vara mellan vigselplast och festlokal?

Är det inte så många gäster så finns ju margaretapaviljongen i pildammsparken, eller lusthuset eller vad de kallar det ute på Katrinetorp....Det går inte och ha cermonin vid/i er festlokal?

Kan man inte hyra lokal uppe i Turning torso, kanske lite dyrt?

Hoppas ni hittar något bra ställe!

• Ellis

Ah jag glömde skriva antalet gäster, tack för påminnelsen! :) Vi blir antagligen 60 pers ca.. Jag antar att de som tackar ja kommer på vigseln och inte bara festen (fast jag har egentligen ingen aning om hur man "brukar" göra).

Rent tekniskt så skulle det nog gå att ha i festlokalen, druidorderns lokal i Malmö. Men jag tänker att det blir väldigt bökigt då om man sen ska flytta om bord och duka och allt sånt medan gästerna är där? Jag tänkte mig att det vore skönt att ha dukning och sånt färdigt till gästerna kommer så jag slipper stå med sånt när de är där. För även om jag skulle delegera sådant arbete till någon annan så skulle jag säkerligen inte kunna låta bli att lägga mig i ;)

Så festlokalen är väldigt centralt i Malmö, nära stortorget. Om gästerna kan ta sig själva från vigsellokal till festlokal så spelar avståndet ingen stor roll men åter igen vet jag inte hur man brukar göra med sånt. Det hade ju varit mysigt att vara utomhus men jag vågar inte chansa med vädret då det är i slutet av augusti.

Gärna ska det inte vara för dyrt heller.. Det är knepigt det här hehe, jag har surfat runt på en massa trådar och forum men jag hittar inget bra då det mesta handlar om festlokaler. Funderar på att ringa kommunen och höra om de har något tips.

Tack för att du svarade! :)

Svar på tråden Tips på lokal för borgerlig vigsel i Malmö