• Anonym (Jobbigt)

Det där bröllopet.

Kommer nog aldrig att bli. Jag träffade min sambo för ett år sen och jag var så lycklig, och är fortfarande. Jag har alltid velat gifta mig, men efter att vi förlovade oss i höstas.. Så frågade jag när han ville gifta sig. Svaret jag fick var att han inte ville det. Nu känner jag mig rätt dum som inte frågade om sånt tidigare.. Eftersom det är så viktigt för mig. Det hade inte behövt vara inom två år, men om fem sju år kanske.. Jag tänker absolut inte lämna honom för detta, jag älskar honom och jag får helt enkelt acceptera att han inte vill. Antar att jag bara ville gnälla av mig lite, för ibland känns det tungt. Kanske någon mer som är i samma sits?

• Svar på tråden Det där bröllopet.
  • karrott

oroa dig inte! min M2B har inte heller velat gifta sig men efter fyra år så har han kommit på andra tankar och vi gifter oss i juni i år :D han kommer ändra sig, i know it! 

• Anonym (Jobbigt)

Vad roligt för er, stort grattis . Ja, jag kommer iaf inte gå någonstans så om chansen dyker upp om några år kommer jag ta den med storm!

• MamaJuice

Om du uttrycker hur viktigt det är för dig och om han verkligen älskar dig så borde en ring mer eller mindre inte spela så stor roll! ;) Tjata lite! :P

• Brummelisa

Min gubbe har inte heller velat gifta sig.

I juni i år, kom han på den briljanta idéen att vi kanske skulle gifta oss...

Ja äntligen svara jag!

Så de kan ändra sig.... ;)

• Anonym

Med tanke på att äktenskap är så himla bra för män så borde det ju vara de som helst ville gifta sig tycker man.

Kanske att han kommer på andra tankar när han förstår vad det innebär.
    Vill han aldrig ha barn heller? Det är ju ett mycket större åtagande än att gifta sig! 

• Anonym (Nina)

Min man har inte heller varit så intresserad av bröllop. Och absolut inte av att slänga ut en massa pengar på det! Om vi promt skulle gifta oss så fick det bli på arlanda och lägga pengarna på resa istället :)

Men.. så började våra vänner och bekanta gifta sig, och han upptäckte att det faktiskt var rätt fint och häftigt med en så stor fest.

Hans systers bröllop avskräckte honom först eftersom det gick loss på 250.000 kr. Men året efter gifte sig min bästa vän. Ett underbart bröllop för 50.000.

Det fick honom att fria till mig ;)

Så vem vet hur det blir för er... Han kanske får upp ögonen om några år. För det är en härlig dag!

Kram på dig!

• Pertinax

För 2,5 år sedan när jag och min sambo tillbringade vår första helg tillsammans tog jag med honom till en vacker plats på orten jag kommer från och sa "här skulle jag kunna gifta mig". Svaret jag fick var "jaha,jag vet inte ens om jag vill gifta mig". Efter 11 månader var han överlycklig över vår förlovning (trots att han från början inte ville förlova sig heller). Här i början av vintern förde jag bröllop på tal och han tyckte att jag pressade honom, hade för bråttom och verkade ta så lättsinnigt på bröllop. Grejen är att han har pratat om att skaffa barn i säkert 2 år. Så jag frågade honom helt enkelt hur han kan tycka att barn är ett mindre åtagande än att gifta sig. Ett barn har man ju för resten av livet, ett äktenskap kan man ta sig ur. I sommar gifter vi oss vid exakt den platsen där han berättade att han inte ville gifta sig.

• marsbruden

Min blivande ville inte heller gifta sig. Men nu i vår efter nästan 16 år tillsammans blir det bröllop! Så även om det tar lite tid så är de inte sämre än att de kan ändra sig. Det tar bara lite olika lång tid för beslutet att mogna fram. :)

• Sara 120707

Jag vet att det inte riktigt är det tråden gäller , men varför i hela friden ville din sambo förlova sig????!!

Förlovning är per definition ett löfte om framtida giftemål.

Jag har förståelse om det gäller ett bröllop i framtiden men om han aldrig vill gifta sig...

• Anonym (Nina)

Tror att det där med förlovning inte har den betydelsen för alla. Inte för min man iaf. Vi förlovade utan att han var inne på att gifta sig.

Tror att förlovning i min mans ögon var en fin sak som binde oss samman lite mer, men utan att behöva gifta sig. Förstår du hur jag menar? Som ett litet mini giftermål ungefär som inte har med det rikiga giftermålet att göra.

Inte säger jag att det är rätt tänkt, men jag tror en del tänker så kring fölovning. Det är "bara" två ringar som symboliserar kärlek. :)

Sara 120707 skrev 2012-01-11 20:54:35 följande:

Jag vet att det inte riktigt är det tråden gäller , men varför i hela friden ville din sambo förlova sig????!!

Förlovning är per definition ett löfte om framtida giftemål.

Jag har förståelse om det gäller ett bröllop i framtiden men om han aldrig vill gifta sig...

Svar på tråden Det där bröllopet.