• johann­ah
    Äldre 10 Jan 17:20
    6351 visningar
    4 svar
    4
    6351

    Guldsmed i Örebro

    Jag undrar om det finns någon som känner till en bra och ganska billig guldsmed i örebro? Är ganska nyinflyttad så har inte så bra koll på staden än! :D

  • Svar på tråden Guldsmed i Örebro
  • joråså­att
    Äldre 11 Jan 21:11
    #1

    Vet ingen i Örebro, men om du har vägarna förbi Eskilstuna så är Annika som driver Glory guldsmedja jättebra! Gloryguld.se :)

  • Alexan­ders Maria
    Äldre 17 Jan 18:16
    #2

    Jag vet inte hur billiga de är, men ringarna de gjorde till oss och den servicen de gav oss på butiken ringströms var helt klart värda pengarna! Så jag rekomenderar att åtminstånde titta in hos dem och titta på deras egna ringar.


    Designade min egna ring där på 3,5mm och med en infattning av en 1karats diamant i för runt 7000:-


    Men allt är ju beroende på vad som är dyrt/billigt. Men jag rekomenderar dem verkligen de har otrolig kunskap.

  • isen19­81
    Äldre 17 Jan 18:41
    #3

    Jag kan rekommendera dig att gå in på www.jempguld.se, ligger förvisso inte i örebro, men jag beställde hos dom via intenet och jag är suuuupernöjd!!

    Hade regelbunden både mail och telefonkontakt med dom i butiken och de är verkligen proffsiga!

  • Fioona
    Äldre 15 May 16:52
    #4

    Jag har en diamant (och 2,5g vitguld) redan och ska göra en ring som ser ut som Schalins Seine. På Ringströms fick jag ett uppskattat pris på 10 000:- för arbetskostnaden och de extra guldet som skulle gå åt. På Smycka i Kumla (2mil söder om Örebro) fick jag det uppskattade priset 5 000-6 000:- för samma jobb och guld. Så för oss lutar det mot Smycka i Kumla, även om känslan och servicen på Ringströms är fenomenal.

Svar på tråden Guldsmed i Örebro