Preventinmedel
Hej!
Skulle gärna vilja ha lite råd.
Har ätit p-piller i ca 2-3 år men har känt det senaste året att mitt humör har svängt mycket, och jag mått illa ofta så bestämde mig för att testa p-ring (mindre hormoner och jämnare dos). Nu har jag haft den i i 2 veckor, men den bara glider, tryker upp den så långt det går och där ligger den några timmar sen ligger den precis innanför.
Känner att jag jämnt har väldigt lätt till gråt, små saker kan kännas jättejobbiga. Visst det är jobbigt nu med vinter och mörket och stressigt på jobbet osv. Men funderar ändå på om det beror på hormonerna.
Man kanske skulle köra det klassiska kondom helt enkelt, tänkte fråga min sambo om han tycker det låter okey. Visst är lite bök med det men kanske värt och testa om humöret blir bättre? Känner mig som en riktig gnällkärring emellanåt.
Vi har också pratat om att helt enkelt köra säkra perioder, eftersom vi ändå hyffsat snart funderar på barn, men min sambo tycker lite så att antingen har man fullt skydd eller så bestämmer man sig för att skaffa barn.
Skulle gärna höra vad ni andra använder för preventinmedel och så. och om det är någon som kör säkra perioder?