• Brudiframtiden

Mingel istället för fest?

Vi funderar på att gifta oss och ha en enklare tillställning hemma eller i pappas trädgård efteråt med mingel i ett par timmar och sen att jag och mannen sticker iväg och käkar middag på ett slott en finare restaurang eller dylikt efteråt..vad tror ni om detta? Hur mkt plockmat behövs? Vad kan man bjuda på? Ska gå att äta ståendes och få plats på en mingelbricka...Ska man ha tårta tycker ni?

• Svar på tråden Mingel istället för fest?
  • Fjärilen

Jag tycker det låter jätte trevligt med mingel :)

Du kan ju ha något sorts tema om du vill. Om du har tex italiensk/medelhav så kan du ju ha en massa olika crostinins med olika  röror på. Till detta kan man ha oliver och kanske salami. Jag tror att du får ha en ca 5 olika, så kan alla alltid äta något.

Gillar ni tårta så ha tårta, annars så ha något annat sött. Du kan ha chokladfontän, mini panacottor eller små choklad tryfflar.

• Brudiframtiden

Ska man ha tårtan bland mingelmaten eller ska man ta fram den sen i så fall? Svårt tycker jag...

• Brudiframtiden

Jag Funderade också på det..samtidigt funderar jag på hur mkt senare eftersom jag och mannen tänkte åka iväg sen...när ¨på dagen passar det att ha den här typen av bröllop tycker ni?

Svar på tråden Mingel istället för fest?