• Saandraa

    November 2012!

    Hejsan!
    Vi gifter oss i november i år. Exakta datumet vet vi inte förren imorgon, då vi får reda på om vi får lokalen som vi har kollat på. Hade varit kul att följa er andra som också gifter sig i november 2012.

  • Svar på tråden November 2012!
  • aviman
    BodyMindSoul skrev 2012-10-05 19:23:37 följande:
    Aviman.... Kan ni inte hitta en dikt eller låttext som någon kan läsa?
    Åh... En låttext! Det slog mig inte ens att sådan räknades in i genren texter Foten i munnen
    Tur det finns uppmärksamma människor på BT

    Idag är det 33 dagar kvar till den 10 november... Det var ju nyss 80 dagar, vad hände med de resterande 50 som har försvunnit förbi!?

    Är provdukning något som "bör" göras? I såna fall kanske jag kan roa mig med det idag... hmm....

    Vi har kvar:

    - Skriva ut och fixa ihop festprogrammen
    - Välja ingångslåt till vigseln
    - Skriva löften
    - Hitta någon som kan stå i baren under kvällen
    - Spika menyn (vi och våra familjer gör egen mat)
    - Inhandla den sista alkoholen

    Det är bara småsaker kvar nu.. Förutom löftena. Har ni andra kvar något? Vad? Åhhh.. Är ni nervöööösa? Solig 
  • BodyMindSoul

    Då har jag blivit hippad! sicket tjejgäng man har! Underbart! Skönt att veta att kommande helger kan löpa enligt plan också, haha. Ikväll skall vi träffa vigselförrättaren...Håller med dig Aviman vart har tiden tagit vägen?

  • Melton85

    Ja tiden springer iväg och undra om bröllopsnerverna börjar spöka redan (40 dagar kvar). I natt drömde jag att vi skulle gifta oss imorgon, fast ändå samma dag. Min blivande skulle iväg och jobba och jag skrev festhäftena för hand och inga av de foto vi skulle ha var framkallade och mitt i allt skulle vi stra oss och ta en öl på en uteservering med kompisar... Ahh snacka om kaos :)

  • Melton85

    För övrigt har vi börjat med bordsplaceringen, hjälp, det är fasikens inte lätt. Men på något sätt ska vi nog få ihop det :) annars har vi inte mycket kvar bara skriva ut festhäfte, måla trädet till gästtavlan och skriva ut bordsplaceringelapparna plus plocka och pressa löv till dekorationerna :)

  • aviman

    Jag har precis skrivit mina löften! Wieee vad skönt! Var lite nervös över att jag inte skulle komma på hur jag skulle formulera mig, men tillslut rann det bara ur mig..  Jättenöjd är jag också! Blir varm när jag läser dom...

    Vi har skrivit en lista med saker som behöver bestämmas innan bröllopsdagen.. typ vem som ska köra hit och dit och vem packar in i bilen efter festen etc... Små detaljer som ändå är viktiga.. Mindre än en månad kvar! 


  • aviman

    Någon annan än bodymindsoul som blivit hippad ännu? Jag är lite på lur att det är på gång till helgen som kommer....... Min bästa vän ska komma upp för att hon och jag ska "fira hennes födelsedag" i förväg, för helgen efter kan hon inte komma upp för då har dom personalfest. JAG ÄR SÅ HIMLA NYFIKEN!!!! Iiiiiii!!! Någon fler som misstänker sina vänner nuförtiden? Flört


  • Melton85

    Jag blev hippad redan i sommras då det var ett litet önskemål från min sida, för att kunna göra saker ute och jag fick en helt fantastisk dag. Ni kan läsa mer här: fridatuovila.com/ Jag gick hrla sommaren fram tills dess och bara funderade på vilken helg det kunde vara :)

  • Melton85

    Däremot väntar min blivande på att få sin svensexa och det är bara tre helger kvar nu så nervös börjar han bli ;)

  • aviman

    IDAG BLIR JAG FRU!! Ska åka på salongen strax före tio. Har klivit upp i tid så att jag har tid att njuta av allting som kommer hända idag.

    Åh, vilken underbart härlig dag det här kommer bli!
    Det ska tydligen regna under dagen - men jag är inte gjord av socker så jag smälter inte! Och jag kan vara min egen sol Solig


  • MissHH

    Stort grattis Aviman!! :) regn på brudparet betyder lycka har ja hört nånstans! :) Vi gifter oss 24/11-12 och känner mig cool lugn! Än så länge. :) de mesta är klart men känns ändå som om vi har massor kvar att göra. Karln ska snart iväg på sin svensexa ( helt ovetande) Ja har haft massa mardrömmar om bröllopet, att nåt ska gå åt skogen! Men de ska bli en perfekt dag, har ja bestämt mig!! :) Vi har ingen bordplacering men ska märka upp vissa platser för svärfar, mamma o pappa ( bredvid oss) hur har ni andra gjort!!?

  • aviman


    Såhär såg det ut precis efter att vi bytt ringar och min bästa vän läste en dikt för oss. Vår vigselmiljö var helt otroligt magisk och hela dagen var FANTASTISK!!
    Fler bilder kommer, den här har jag lånat av min kusin <3 
  • Melton85

    Så mysigt det såg ut, vad är det för lokal ? Och stort Grattis givetvis, hoppas ni hade en fantastisk dag :D

  • aviman

    Vi var i ett stort växthus - det har en speciell betydelse för mig.



    Såhär såg det ut innan lokalen fylldes med gäster :)


    Och såhär från andra hållet när gästerna började komma :)
     
  • Melton85

    Så nu har även jag blivit fru :) och hunnit med en honeweek efter. Vilken fantastisk dag men så här i efterhand så är jag inte särskilt sugen på att planera ett nytt bröllop, oavsett hur kul det var Flört Här kommer ett par bilder från dagen, väntar på att få från fotografen och då har vi 1500 bilder att kolla igenom Förvånad




Svar på tråden November 2012!