• AnnaMu­ter
    Äldre 8 Jan 16:27
    1606 visningar
    4 svar
    4
    1606

    Vad för bröllopstema!!?

    Hej, jag är förlovad och ska gifta mig troligtvis inom dem närmsta 3 åren.


    Men min bror ska gifta sig nu i feb, så har gått å funderat själv lite på mitt eget om vad å hur det kan tänkas bli.


    Vet att jag är ute i lite god tid men det är bara tankar än så länge, och min undran var om teman.


    Tänkte mig ett klassiskt och elegant ( eller klassiskt och glamour som det står på alla sidor) bröllops tema. Men va fan innebär det? med färger osv osv.... Någon????


     


    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Vad för bröllopstema!!?
  • AndroS­id
    Äldre 8 Jan 16:40
    #1

    Alltså, man måste inte ha något tema alls på bröllopet, även om det ofta verkar så när man kollar på exempelvis BT.

    Klassiskt och elegant för mig innebär stilrent med vitt, möjligtvis gräddfärgat, kanske röda detaljer eller någon annan färg, men allting rätt sparsmakat. Man lägger mer fokus på kvalité än kvantitet så att säga - d v s tjocka, lyxiga linneservetter, vackra blomsterarrangemang och stilrena dukar. En högre klädkod (ex mörk kostym/frack) och lyx i form av duktig serveringspersonal, bra mat och passande vin.

    Vad tycker du/ni om för färger?
    Hur ser ditt "drömbröllop" ut?
    Vilken slags lokal vill du/ni gifta er i/ha fest i? (Herrgård, slott, utomhus, lada?)
    Vad för budget tänker du/ni er?
    I kyrkan eller borgerlig vigsel?

    Det blir nog enklare för dig om du funderar ut vad som egentligen är viktigt för dig/er att ha med under bröllopet. Då kommer resten (vad du ska söka på för att få bättre aning om färger och så) att bli mycket enklare att komma på.

  • AnnaMu­ter
    Äldre 8 Jan 22:17
    #2
  • AnnaMu­ter
    Äldre 8 Jan 22:18
    #3

    menade

  • Äldre 8 Jan 22:46
    #4

    Jag har börjat bestämma tema och färger nu (jag skriver JAG nu för herr Brudgummen tycker inte sånt är så viktigt, han kollar bara på de detaljer som direkt berör honom...) och då började jag tänka på vilken känsla som vi vill ha. Vi ska ha ett eftermiddagsbröllop med buffe på kvällen, känslan ska vara informell och avslappnad. Jag är förtjust i vintage men vill samtidigt inte att det ska slå över åt shabby-chick och plotter utan det ska vara enkelt. Mer 30-tals vintage än sekelskiftesvintage om man säger så.
    Jag har upptäckt att det är bra att ha ett par ord att sammanfatta vad man vill ha för bröllop när man ska beskriva för tex florist eller frisör o likande så att de får en generell ide att utgå ifrån och då kan det ju vara bra att man har ett tema, men självklart så är det ju inget måste. Men de ord jag använder är oftast romantisk vintage, även om jag kanske inte tycker att det sammanfattar det hela så bra så ger det åtminstone en bild av att det inte är stilrent och stramt jag är ute efter utan kanke lite mer mjukt o böljande... ja du fattar...

Svar på tråden Vad för bröllopstema!!?