• Guffi

    Blommor i början av maj?

    Vilka blommor finns det då?
    Alltså inte bara ute i naturen utan även med tanke på säsong hos floristerna.. ?

    Detta är min klänning. Kom gärna med förslag på vad som kan passa till! Temafärger är vitt och grönt


  • Svar på tråden Blommor i början av maj?
  • hemajo13

    Hej!
    Jag ska ha en liknande klänning och ska gifta mig 5maj=) 
    Jag har valt denna bukett nedan med pioner och rosor i... floristen trodde inte att det skulle bli några problem att få tag i pioner till dess! 



  • FelizLane

    lite som mig då! Tänkte faktiskt köpa en exakt lika dan klänning som trådstartaren, men  har istället beställt en från Kina, den kommer på måndag så får se hur den ser ut! Den liknar i alla fall era klänningar och jag har planerat att ha liknande bukett med pioner, prärieklockor samt buskrosor tänker jag.

  • Guffi

    Jag gifter mig också 5 maj :)
    Prärieklockor visste jag knappt att det fanns - jättefina!! Pioner är ju också ett bra alternativ! Det kluriga blir kanske att hålla det till vitt och grönt i buketten.... ;) Men det blir floristens uppgift ;)

    FelizLane - får man fråga vad du får ge för din klänning?

    Fortsätt gärna att komma med förslag och ideer!

  • lyckliga jag

    Ranunkel i vitt , Veronica om man vill ha någon som är lite spetsig, brudorkidé, kallor.
    Det var några som finns i riktigt vitt
    Sen kan det också finnas att beställa liljekonvaljer, men dom kan vara dyra förstås.
    Allt beror på hur mycket man vill lägga på buketten

  • Guffi

    Jag vill ju helst slippa beställa - framförallt för att hålla nere kostnaden.. Vita rosor och okidé är nog dock nåt jag vill prioritera :)

Svar på tråden Blommor i början av maj?