Kan man bara bjuda en?
Jag har inbjudnings problem!
Jag har en STOR släkt och vi ha tyvärr inte en lika stor budget för vårt bröllop, så därför måste tyvärr gästlistan skäras ner på och dessutom vill jag bara bjuda dom jag verkligen tycker om!
Jag har en farbror och två fastrar med familjer som bor en bit bort.
Min farbror umgås vi mycket med och han står oss mycket nära! Han är självklar, kan inte ha bröllop utan han och hans familj.
Den ena fastern tycker jag också mycket om men vi träffast mycket sällan och senaste 10 åren har vi setts ca 3 ggr,dock varav en gång när vi var bjudna på deras bröllop för 2 år sen.
Den andra fastern tycker jag också om men vill verkligen inte ha med hennes familj, de har jag aldrig träffat.
jag kan inte bjuda bara ena fastern och farbrorn för det känns elakt men jag vill gärna bjuda faster 1 särskill eftersom jvi var bjudna på deras bröllop.
dilemma två är mina andra faster, henne träffar jag heller inte så ofta och hon har två barn som bor varanan vecka (mina kusiner då, de är vuxna). Dom betyder verkligen ingetting för mig och vill inte att de ska komma på mitt bröllop då jag i princip inte känner dom. men kan jag då bjuda deras mamma? Själv? utan hennes sambo?hur 17 formulerar man det på inbjudan?
måste jag strunta i hela familjen?