• Kattkv­innan
    Äldre 4 Jan 14:21
    3116 visningar
    4 svar
    4
    3116

    Sy upp i Kina + skräddare i Sverige?

    Min blivande vill sy upp en kostym. Tror att det blir rätt svårt att hitta en att köpa, han är modell större.

    Jag ska köpa klänning från ett ställe som syr i Kina, men som gör ändringar här i Sverige.

    Så frågan är finns det något  företag som gör kostymer som har samma förfarande?

  • Svar på tråden Sy upp i Kina + skräddare i Sverige?
  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 9 Jan 16:43
    #1
  • Nils Lindma­n
    Äldre 23 Jan 10:55
    #2

    Jag blev rekommenderad att testa lee baron i stockholm (leebaron.se). Man blir uppmätt och kan se alla tyger i lokalen. Götrich (gotrich.se) är också ett alternativ men lee baron har ett betydligt bättre pris, samma kvalité och bra service. Rekommenderas verkligen framför alla sidor där du beställer via internet!! Lycka till!

  • Jenny 03
    Äldre 23 Jan 11:09
    #3

    Vi beställde från Tailoret nu i helgen och måttade hemma själv.. Dom svarade på mail på en gång och på svenska.. Kändes tryckt.. Men vi får väl se hur den ser ut då den ska komma om ca 2 veckor.. :)

  • Nils Lindma­n
    Äldre 23 Jan 11:33
    #4

    Jag tycker att det är svårt att mäta själv... jag beställde en kostym via hemsida men den passade tyvärr inte så bra trots att jag var nogrann. Hoppas att ni har mer tur med er!

Svar på tråden Sy upp i Kina + skräddare i Sverige?