• karrott

Vad ska gästerna göra mellan vigsel och fest/mat?

Hej allihopa!

Första gången jag skriver ett eget inlägg här på BT :)

Men! Vi har varit ute lite sent och vi har fått tid i kyrkan klockan 13,00 på dagen. Jag kan väl tänka mig att det blir totalt en timme med vigsel, musik och gratualtioner efteråt. Men sen då? För gästerna?

Vi ska åka i väg och bli fotograferade och vi tänkte att middagen/brudskål skulle börja runt 16,30-17,00.

Vad ska man göra för gästerna? Har Ni några bra tips och ideer?

Tack på förhand!

//Caroline

• Svar på tråden Vad ska gästerna göra mellan vigsel och fest/mat?
  • Misswert

Se till att ett värdpar eller tostemaster möter upp på angiven plats. Kanske ni kan bjuda på lite mingel, kanske mosserat vin eller cider! Några snittar eller något annat enkelt.

Min tanke är att vi skall göra en tippspromenad (runt lokalen, typ) med frågor om oss. Det får förhoppningsvis samtal att påbörjas och att folk lär känna varandra lite. Jag har varit på ett bröllop där paret också fotograferades efter vigslen. De hade gjort en sorts bingo, på brickan stog det en massa saker i stället för nummer. Så man skulle gå runt ock fråga de andra gästerna om det exempelvis hade en helikopter, det stog inte om den skulle vara stor eller ej (min m2b har en liten radiostyrd helikopter). Andra exempel på saker som stod med var, hus, båt, röd bil, barn, dotter, son.... det finns massa av saker man kan sätta dit.

Ett annat förslag är att ha någon som underhåller, musik eller något.

Eller gör ett bildspel med bilder på er (och eventuella barn), som de kan titta på.

Det finns säkert fler förslag, men det är dessa som poppar upp just nu.

Lycka till!

• Juni 2012

Något att äta/tugga på och dricka är alltid uppskattat! Antagligen har man inte hunnit äta så värst mycket lunch om man ska vara i kyrkan till 13 så när det är dags för middag är gästerna antagligen ordentligt sugna.
    Se till att det finns möjligheter att sitta ner under minglet, iallafall för de av gästerna som är något äldre.

• Chicita

Det blir ca 2,5-3 timmar att vänta för gästerna mellan vigseln och middagen.
    Låt dom åka hem / tillbaka till hotellet.

Om det är för långt att åka så bör ni förse dom med lite tilltugg, drickbart (gärna alkoholfritt, typ cider eller liknande) och sittmöjligheter.
    Att vänta en timme är länge och gör att man lessnar lite, men så länge som 2,5-3 timmar, är en riktig stämningsdödare även om man försöker hitta på saker för att roa gästerna.

Svar på tråden Vad ska gästerna göra mellan vigsel och fest/mat?