Behöver peppning innan vi skickar inbjudan
Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i februari och vet redan nu att det kommer bli gnäll/missnöje/mutter om hur vi valt att lägga upp vårt bröllop. Så nu behövs det lite peppning från en er andra, så vi får tips på hur vi ska bemöta detta! Det är främst hans sida kommer ha åsikter, men även min.
Det som det kommer att muttras över:
1. Gästerna ska inte vara med på vigseln. Alls. Det är vi 2, prästen och två vittnen. Prästen är en vän till oss och vittnena lika så. De är inte medbjudna till bjudningen.
2. Bjudningen är 2 dagar efter och består av hembakt tårta och fika i vår (pyttelilla) lägenhet. Ja, det blir bara fika, inte mat. Vi funderade tidigare på att ha smörgåstårta också, men då måste vi göra rätt mkt smörgåstårta då vi är ca 20 st (fast alla bjudna kommer nog inte) och hur 17 ska den få plats i kylen samtidigt som den vanliga tårtan? Dessutom är smörgåstårta i mina ögon trist och inte särskillt kul/festligt, men min m2b gillar det.
Några i hans familj får åka typ 6-7 mil enkel väg, men vet de att det bara blir fika (det står på inbjudningskortet) så kan de väl planera sitt ätande innan så de inte kommer fram vrålhungriga?
Vi kommer gissningsvis få gliringar om att bröllopet är billigt. Japp, det är det. Ingen brudklänning/smink/hårfix/blommor, ingen fest i tradionell bemärkelse, ingen hyrd lokal, ingen mat och inte en droppe alkohol. Men vi är nöjda. Hur ska vi få gästerna att också bli det?
Jag hör redan nu familjen/släktens :Men vaaarför har ni inte sagt något? (Ehh... Vi har inte sagt nåt till nån innan vi skickade ut inbjudningskort..) Men huuuur ska vi få plats i eran pyttelilla lägenhet? (Tja... Vi bor som vi bor, sorry.) Bara fika?? Ingen alkolhol?? (Japp, så är det.)
Peppning hitåt!