-
-
Svar på tråden Tipps på allt för bröllop i Norrköping !!!
-
åh, vi gifter oss oxå den 16 juni. vart ska ni gifta er och ska ni ha fest?? vi tänker på middagen nu, men kommit en bit in i planeringen och det är ju så roligt
-
Skoj!!! Bor ni också i Norrköping? Vi gifter oss i kvillinge kyrka och har festen på sörby herrgård.pyret04 skrev 2012-01-09 23:32:39 följande:åh, vi gifter oss oxå den 16 juni. vart ska ni gifta er och ska ni ha fest?? vi tänker på middagen nu, men kommit en bit in i planeringen och det är ju så roligt
-
hej, vi gifter oss borgligt och har hyrt strömsholmen och roddklubbens övervåning. hoppas på fint väder då bröllopet blir nere på bryggorna. ca 50 gäster och tre rätters från åby krog, nästan helt bestämt. jag har varit på bröllop på sörby herrgård för 2 år sen och det var helt magiskt där och superfint.
-
glömde skriva, vi bor i jursla en bit från kvillinge kyrka. den kyrkan är fin
-
ok, min sambo Alexander är i från åby strömsfors. han är uppvuxen där. i dag var han o provade kläder så det är klart n o min klänning me. nu är det kläder till barnen me men mycket har vi gjort nu. skönt men oj vad mycket att tänka på.
-
Pyret04: Åh lät helt underbart! Vad kostar det att hyra övervåningen där hos roddklubben? Lät som en mysig vigselplats med :)
Behöver också massa tips men vårat bröllop blir inte av förren 2013. Men man vill ju va ute i god tid! Har nämligen inte bestämt om det blir i kyrka eller ute nånstans och då letar jag efter bra alternativ till utomhusvigslar! -
mary: det kostar 2000 kr och då får vi nyckeln torsdag så vi hinner duka och allt som hör dit. det ska finnas allt som tallrikar bestick glas mm till 50 st som är maxgräns för att vistas i lokalen. kök och diskmaskin finns oxå. vi ska dit imorgon och titta vad som finns och inte. vi hoppas det blir kanonbra. vi har dekorationer till bord, johans kläder och min klänning färdigt. cateringen nästan klar, all dryck fixas av svärföräldrarna, vigselförrättare blev bokad igår. servetter och inbjudningskort färdigt, sångerska och musik fixat. har börjat med bordsplacering och festprogram men mycket kvar. det är så roligt och änsålänge ingen bridezilla
-
Vad roligt att hitta en norrköpingstråd!
Mary, vi ska oxå gifta oss 2013.. Känns väldigt skönt att börja planera tidigt.
Vi ska gifta oss borgerligt och letar efter lokal just nu. Vi blir ca 70pers, har ni några förslag på mysiga ställen? -
Humlan2013 nej alltså jag vet inte. finns ju en massa ställen naturligtvis men när man väl letar så kommer man ju inte på ett dugg. Vi har en gräns på ungefär 50 pers men helt plötsligt kommer man på en massa andra personer man med vill bjuda och deras respektive och rätt vad det är så är man uppe i 65 pers :( Men jag vet ju inte vad ni har för budget men jag var på bröllop på Sörby herrgård för några år sen, Rätt dyrt, men säkert värt pengarna! Bra lokal för dans också och så finns det ju en mysig nedervåning med med soffgrupp och allt möjligt. Och som du ser ovan så ska ju Therese508 ha sin fest där. Populärt ställe!
Har mailat lite med Kårhuset Trappan men har inte ännu fått några svar på priser och så än men jag vet att man kan ha bröllopsfester där. Crescendo ska va bra med har jag hört.
Annars finns ju Villa Fridhem? Inte så billig hyra heller kan jag tro men det är ju så vackert där!
Och så fick vi ju ett bra tips från Pyret04 nu också angående roddklubben, Tack tack! Tyckte det lät himla bra faktiskt så det skulle man kanske kolla upp? -
hej, det finns även 2 fina i lindö småbåtshamn, segelklubbar. himmelstalundsbrunnssalong, lillsjön i jursla har en lokal vid sjön, sörsjön har oxå, mogård vid glan nästan finspång oxå fint. golfklubbar har säkert oxå lokaler. kommer på en dl när man funderat ett tag. lycka till
-
Hej tjejer! Har ni tipps på bra låtar till kyrka ?
-
hej vi ska ha chris medinas what are words, den handlar ju om att hålla det man lovar och inte sticka i motgångar, och att göra det man säger ochsåvidare, så har vi uppfattat den iallafall och tycker den passar fint. sen ska vi även ha Du är allt med sonja alden