• Theresebride

Brudar to be i Piteå/Luleåtrakten?

Hej! jag och min pojkvän ska gifta oss i Piteå kyrka till sommaren. Det skulle vara roligt om andra brudar to be i närheten vill diskutera och dela med sig av sina kommande bröllop :)

• Svar på tråden Brudar to be i Piteå/Luleåtrakten?
  • Theresebride

Har du beställt en egendesignad klänning eller en ur Millys sortiment? Visa gärna bilder när du fått den :)

Junibrud12 skrev 2012-01-01 21:54:26 följande:
    Oj! Jag väntar på min klänning som jag beställt från Milly, den ska komma i januari. Festlokal är bokad, musik är fixad. Vigselförrättare är bokad. Jag kommer att sminka mig själv, men håret är lite av ett bryderi. Vill inte lägga 2500 på en uppsättning, och min vanliga frisör är mammaledig. Tips på billiga bra frisörer emottages tacksamt! Jag är inte ute efter nåt superkomplicerat, kanske nån fläta och lite lockar typ. Bra beskrivning va?!Skrattande

Vi har skickat ut inbjudningar, inte en enda har osat än. Finns ju massor kvar att fixa, ska ta tag i det nu efter alla helger... Glad
  • Junibrud12

Jag har satt ihop två existerande klänningar, hoppas att dom får till det som jag vill. Självklart kommer bilder! :)

• Tezzisen
    Junibrud12 skrev 2012-01-05 09:50:51 följande:
    Jag har satt ihop två existerande klänningar, hoppas att dom får till det som jag vill. Självklart kommer bilder! :)
    Åh, det låter spännande...ser fram emot bilder sen Glad
  • Theresebride

Okej :) Funderar på att skicka in ca tre bilder och få en egen variant efter dom, men vet inte om jag vågar.

Visa jättegärna bilder när du fått hem den

Junibrud12 skrev 2012-01-05 09:50:51 följande:
  • Pingstbrud

Hej!
    Vi gifter oss i Piteå kyrka, pingstafton dvs 26 maj.
    Vi har:
    Bokat kyrka och präst
    Bokat festloka
    Köpt klänning
    Köpt brokadväst och parslong
    Bokat hår och smink
    Valt ut och underrättat brudfölje, värdpar osv
    Bokat sångare och musiker till kyrkan
    Inbjudningskorten går iväg månadsskiftet jan/feb
    Mat beställs i morgon
    Kompis gör förrätt
    Tårta är inte riktigt bestämt
    Har diskuterat blommor med floristen men inte bestämt något än

På tisdag ska jag och en kompis göra inbjudningskorten.  Jag gillar inte att pyssla, men det gör hon tack och lov! :)

• Theresebride

Igår var jag och provade klänningar på eleganten i sundsvall. Provade en dröm jag hade hittat på deras hemsida från märket blue by enozani vid namn Elista tror jag. Satt som gjuten och en helt otrolig klänning. Men priset kändes väl kanske inte så lockande. 14 000 kr :S. Pojkvännen tycker dock att jag ska köpa den ändå, men jag hade verkligen inte tänkt lägga mer än kanske 6-8000 kr. Funderar fortfarande på att beställa från kina en variant på den jag provade och hoppas på att det bästa. Men blir det inte bra och jag köper den här ändå så blir den ju till och med några tusen dyrare sammanlagt. Vad ska man göra?

• Junibrud12

Jag hade köpt Kinaklänning, hade aldrig betalat så mycket för en klänning som ska användas en dag. Milly Bridal och My love Bridal har fått jättefina recensioner.

• Tezzisen

Bor ju nere i Lund men kommer från Piteå och gifter oss därför i Öjebyn. I alla fall så var jag runt och prövade klänningar i Lund och Malmö i onsdags och föll för två klänningar men den ena satt helt perfekt och väl hemma så bestämde jag mig för den..trodde det skulle va svårare och att jag skulle ha mer beslutsångest men det gick ju väldigt enkelt mot vad jag förväntat mig så till veckan ska jag beställa den =)

• Theresebride

Köpte min slöja idag, har inte beställt klänningen än men är ganska klar med att det blir den jag tidigare fastnat för från blue by enzoani. Ska bara kolla upp i vilken storlek jag ska ha och vartifrån den är billigast :)

• Theresebride

Har ni några förslag på festlokaler? Börjar tveka på den vi bokat, så alla förslag är välkomna :)

• Odium

Hej=)
    Vi gifter oss den 11/8 på Melderstein Herrgård i Råne.
    Så vi kommer ha festen, middagen och allt där.
    Vi har gjort följande: (sjukt skönt att räkna upp för sig själv :D)
    * Bokat Herrgården
    * Bokat vigselförrättare
    * Beställt ringar från Nordic smedjan (i samma lokaler som Arktis smedjan i Lule)
    * Beställt och fått hem mönster till min klänning, samt köpt allt tyg och accessoarer.
    * Fixat sminkös.
    * Fixat frisör.
    * Kollat ut en tårtbakerska
    * Skickat ut inbjudningar och fått en del svar.
    * Börjat skriva på våra egna löften
    * Bestämt hans kläder.
    * Bestämt blommor, med en back up plan om de inte skulle finnas.
    * Utsett värdpar, samt resten av brudföljet.
    * Bestämt ingångsmusik.
    * Fixat en solist och en gitarrist till valsen.
    * Bestämt meny

Hur har ni tänkt göra under bröllopsnatten?
    Jag tänkte först boka en svit på stadshotellet, men sen kom jag på att det kanske är onödigt. Man kanske vill vara kvar och festa hela natten, och våra gäster måste utrymmas från herrgården innan 12 dagen efter, så då kanske man vill säga hejdå till dom.
    Vi bor ju i stockholm nu, men jag är från Lule..

• Theresebride

Hej!

Oj vad ni hunnit med, och jag börjar känna att allt som var klart tvekar vi över nu.

Inbjudningskorten är då inköpta i alla fall, kan lägga in en bild framöver, dock vad vi ska skriva vet jag inte, då det bara känns som att kyrkan är helt säkert klar i allla fall, men inte vart festen sen ska hålla till :S

• lepaus
    Theresebride skrev 2012-01-29 11:20:50 följande:
    Har ni några förslag på festlokaler? Börjar tveka på den vi bokat, så alla förslag är välkomna :)
    Vad har ni bokat?
  • Theresebride

Logen i norrstrand, mest för att den var så nära kyrkan ca 700-800 m därifrån. Men känns som att det är mycket furu där och som att den kan kännas ganska mörk där inne. Sen verkade det inte som att vi kunde få komma in och titta där förrän i april-maj, så då vet man ju inte förrän dess hur det ser ut och då kan det vara svårt att hitta någon annan lokal om vi inte vill ha festen där efter att vi sett den. Så kom gärna med förslag :)

• Odium

Puffar lite här och frågar om någon vet något om Melderstein Herrgård i Råneå?
    Jag bor i Sthlm nu, men vi ska gifta oss och ha festen där. Jag har aldrig sett det, så det vore trevligt om någon hade något att säga om det=)

• Theresebride

Inbjudningarna utskickade äntligen, de ser ut som nedan fast finare :)

Svar på tråden Brudar to be i Piteå/Luleåtrakten?