• Anonym (bekymrad)

ont ...

Hej allihopa!

Jag har upptäckt ett problem. Sist jag och min man hade sex kände jag ett såååånt obehag i höger äggstock. Jag vet att han inte når ända dit, men när han nuddade livmodertappen så upplevde jag som ett tryck som ledde till obehag/smärta i höger äggstock.

Nu har jag haft mens och upplever smärta i samma äggstock  och upplever även att mensen luktar konstigt.

Är detta något att oroa sig över?

• Svar på tråden ont ...
  • Anonym (bekymrad)
    Sara 120707 skrev 2011-12-28 17:59:48 följande:
    cysta?
    kan typ ingenting om det. får läsa på
  • Syrinx

Jag tycker du ska ringa till en barnmorska och rådgöra, och så de får göra en undersökning. Hoppas det inte är något allvarligt!

• Nudax

Det är ganska vanligt att få vätske (ofarliga) cystor på äggstockarna fick jag veta då jag var inne för en på min. Jag märkte det i samband med sex (smärta som du säger) och tillslut även då jag skulle sätta mig ned, så kände jag av det. Tydligen så får man vätskefyllda blåsor på äggstockarna varje månad men de ska spricka av sig själv, en del gör inte det utan blir stora och besvärar då. De flesta har inte det problemet medan andra, som ex jag, tydligen har arv för det. SÅ bli inte orolig innan du kollat upp det. Kolla upp det dock, hos närmsta barnmorska =)

• Anonym

Jag kan ha ont ibland när jag har ägglossning men inte annars. Kolla upp det är nog det bästa när det fortarande gör ont. 

• Anonym

Varför inte bara kolla upp det hos en barnmoska eller vårdcentral?? Tror du kan få ett bättre och snabbare svar där ifrån.

Svar på tråden ont ...