• Anonym (Maria)

Saknar singellivet ibland...

Är tillsammans med en underbar man sedan några år tillbaka, är verkligen nöjd med vårt förhållande och känner att jag vill dela mitt liv med honom.
    Ibland får jag dock "flashbacks" från mitt gamla singelliv. Jag skulle inte vilja byta ut min nuvarande relation mot mitt gamla singelliv, men.

I natt drömde jag t.ex. om en gammal flamma som fortfarande finns i mitt liv, men nu som en vän. Vi var otrogna mot våra partners, med varandra. Jag skulle nog inte kunna vara otrogen i verkliga livet, även om det kändes underbart i drömmen. En dröm är ju bara en dröm, där finns inte de riktiga konsekvenserna som jag inte är så sugen på.

Ibland när jag träffar denna flamma känner jag en stark attraktion mot honom, vi hade ett sorts förhållande före jag träffade min nuvarande sambo, och flammans och mitt "förhållande" tog abrubt slut när jag träffade min sambo. Det stör mig dock att jag fortfarande känner en så stark attraktion för denna flamma, samtidigt som det är lite spännande.

Jaa, vet att fantasier är bara fantasier och drömmar bara drömmar, men det känns lite ångestfullt att ha dessa känslor som dyker upp ibland; saknar det vilda singellivet, att ha olika män att välja på, min gamla flamma, och så vidare. Nu då jag och min sambo tänker förlova oss dyker förstås dessa tankar extra mycket upp, när jag går in i ett nytt kapitel i livet. Vill dock poängtera att jag älskar min sambo och vårt liv tillsammans.

Har någon några tankar kring detta? Någon som har känt/känner samma sak?

• Svar på tråden Saknar singellivet ibland...
  • MrsDRBM

Livet består inte av självklara val, utan det finns för- och nackdelar med allt. Jag tycker det är självklart att man ibland tänker "what if" och funderar över vad som skulle kunna ha hänt eller kan hända om ens livssituation ändras. Det är nog mänskligt, ett sätt att utvärdera sin nuvarande situation. Hur hade det varit att vara singel? Hur hade livet sett ut om jag varit tillsammans med Y istället för X? Eller om jag bott där? Gjort då? Varje gång jag tänker över mitt liv kommer jag gång på gång kommer jag fram till att jag älskar min fästman över allt annat och att jag vill inget hellre än att spendera resten av livet tillsammans.

Svar på tråden Saknar singellivet ibland...