• Äldre 14 Dec 15:40
    9405 visningar
    16 svar
    16
    9405

    Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling 15/12

    Ännu ett stycke närmare julen!
    Härligt eller hur? Solig

    Det här med mode och stil kan ju alltid vara ett problem eller kanske ett nöje beroende på hur man ser på saken.
    Vår kära tomte har tyvärr problem med både stil och fantasi och behöver därför er hjälp! Tomte

    Fota er favorit tomte och lägg upp bilden här i tråden.
    Det kan vara er alldeles egna tomtegubbe eller kanske har ni en fin porslins tomte som kanske är både käck och moderiktig?
    Alla tomtar duger bra!
    Men du glöm inte att skriva en motivering varför just din tomte är den bästa!

    När du har gjort detta så är du med och tävlar om en läcker och praktiskt karaff med två glas från
    Bagaren och Kocken.
    Eva Solo- som den käcka karaffen heter passar fint i kylskåpsdörren och kan användas både till varma och kalla drycker. Värde 529:-



    Tävlingen pågår fr.om den 15/12 och vinnare meddelas 19/12

    Lycka till!!
  • Svar på tråden Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling 15/12
  • Drulle­n
    Äldre 15 Dec 09:37
    #1


    Årets Tomtemor hemma hos oss
  • Drulle­n
    Äldre 15 Dec 09:40
    #2

    Glömde visst motiveringen...


    Tomten ska va snäll, busig och man ska bli glad av att träffa tomten.
    Allt det stämmer när man ser henne komma springandes.

  • pärlan­01
    Äldre 15 Dec 13:22
    #3
    Drullen skrev 2011-12-15 09:37:43 följande:


    Årets Tomtemor hemma hos oss
    ååå gud så söt  Skrattande
  • Äldre 15 Dec 13:23
    #4


    Samma år som jag fyllde 16, 2000, föddes en kusin till mig och två år senare föddes en till liten kusin till mig.
    Min farmor kände då att hon inte ville ta upp "tomtandet" som hon gjort när jag och mina syskon var små så hön överlät den uppgiften till mig.
    I flera år var jag tomte i min familj och jag älskade det!
    tyvärr växte kusinerna upp och ville inte ha en tomte längre.
    Då är det tur att jag har ett jobb som gör att jag får klä ut mig till tomte på vintern och överraska barnen! =)
  • Äldre 15 Dec 13:41
    #5
    Drullen skrev 2011-12-15 09:37:43 följande:


    Årets Tomtemor hemma hos oss
    Åh herre gudars vilken liten söting
  • Äldre 15 Dec 13:43
    #6
    Insanire skrev 2011-12-15 13:23:26 följande:


    Samma år som jag fyllde 16, 2000, föddes en kusin till mig och två år senare föddes en till liten kusin till mig.
    Min farmor kände då att hon inte ville ta upp "tomtandet" som hon gjort när jag och mina syskon var små så hön överlät den uppgiften till mig.
    I flera år var jag tomte i min familj och jag älskade det!
    tyvärr växte kusinerna upp och ville inte ha en tomte längre.
    Då är det tur att jag har ett jobb som gör att jag får klä ut mig till tomte på vintern och överraska barnen! =)
    Vad roligt att kunna få vara tomte
    Jag kan erkänna att jag saknar det.
    Våra barn är så stora nu så dyker jag upp som tomte på julaftonen lär de tro att det är dags för mamma att få en paus
    Jag saknar det så vilken tur du har som kan fortsätta vara tomte ett tag till.
    Jag riktar in mig på kommande barnbarn!
  • AndroS­id
    Äldre 15 Dec 13:58
    #7


    Och vi borde vinna för att våran lilla tomte på bästa vis visar hur man njuter av julen - totalt avslappnat och med ett leende på läpparna!
    (Att han nästan tagit av sig sin tomtecape är ju inget hinder - även tomten måste få göra sig bekväm!)
  • blonda häxan
    Äldre 15 Dec 14:05
    #8


    Mormors gamla skamfilade tomte är fortfarande stilenlig med sina klassiska twillkläder och sammetsvantar. Träskorna kan diskuteras
  • durras­flikka
    Äldre 15 Dec 14:25
    #9


    Jag med min lilla tomte från förra året. =) Denna lilla 16-dagars tomten skänkte mycket glädje förra julen.
    Detta året lär han få möta en tomte på julafton och det ska bli skoj att se hur han reagerar. =)
  • Oniq
    Äldre 15 Dec 14:57
    #10


    Vår tomte har fotsid grön rock med guldbroderier, bjällror och grå 'päls'.
    Motivering: Coca-cola, här dricker vi julmust på julafton och har grön tomte - sug på det ni ;)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Jag han
    Äldre 15 Dec 16:12
    #11


    Min favorittomte med vänner. :) Fick den av sonen förra julen.


    Motivering: för att det är det vackraste tomte ekipage jag sett! Värmer mammahjärtat i stressiga juletider :) Och han har sina vänner med sig ;)

  • anneli­e1981
    Äldre 15 Dec 19:46
    #12


    Julen är barnens högtid och då får vi vuxna en chans att ta fram barnasinnet igen och "tro" på tomten. Tänk själva på hur spännande det var och hur förväntasfull man var inför att tomten skulle komma, om bara den där Kalle Anka kunde ta slut någon gång! När man firar jul tillsammans med små barn, får man en tillbaka blick i hur det var och kändes....så härligt det ÄR. För nu har jag den stora glädjen av att få dela jularna med denna lilla tomte och en liten nisse till, mina barn!

  • sollan
    Äldre 15 Dec 20:08
    #13

    Våran favorit tomte är så klart den riktiga tomten  Tomte  Här fångade vi honom på foto då han smög omkring utanför vårat hem och smygtittade in för att kolla så vi är snälla så här innan jul.



    Blivande vårbrud
  • Äldre 19 Dec 09:55
    #14

    Tack för alla fina tomtar! Tomte
    Tomten har konfererat med juryn och vinnare denna gång blev Jag han:


    Jag han skrev 2011-12-15 16:12:18 följande:


    Min favorittomte med vänner. :) Fick den av sonen förra julen.


    Motivering: för att det är det vackraste tomte ekipage jag sett! Värmer mammahjärtat i stressiga juletider :) Och han har sina vänner med sig ;)


    Ett stort grattis till dig!!! Solig
    Inboxa mig dina kontaktuppgifter inklusive mejladress!
  • Äldre 19 Dec 09:56
    #15

    Vår sista JULRACE tävling för detta år!

    Passa på att vara med och tävla Solig
    www.brollopstorget.se/Forum-1-94/m4099402.html

  • Jag han
    Äldre 19 Dec 16:49
    #16

    Tack snälla! Vad glad jag blev!!! :D


     

Svar på tråden Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling 15/12