Yes, jag har gått ungefär samma väg som dig. Tror jag haft 5 olika p-piller, ett minipiller och p-ring. Mer eller mindre biverkningar av allt. Då fick jag rådet med kopparspiral, gick till gyn som satte in den och det var för mig ingen trevlig upplevelse.
Jag har inte fött barn, har man gjort det ska det väl vara smidigt men på mig fick man fixa och trixa och knipa om tappen med tång, otroligt smärtsamt. Sen när den väl satt där skulle det ju vara bra, och biverkningarna från p-piller var ju borta men istället fick jag mer mens. Det blev maxiplusplus tampong och binda de värsta nätterna, störtflod helt enkelt. Och ibland huggande mensverk på ett sätt jag inte haft innan, tillslut tog jag ut den eftersom den hade följt med till viss del när jag skulle byta tampong. Det kändes dock inte när man tog ut den, så det var ju bra.
Fördelarna är ju inga hormoner och man slipper tänka på något varje dag. Jag skulle nog tänka en gång extra innan jag satte in kopparspiralen... Men får man kraftiga biverkningar av allt, jag då kanske man ska överväga, annars kan ju faktiskt kondom vara ett bra alternativ, eller typ pessar, finns ju andra metoder. Nu är jag inne på mitt 6e p-piller märke och visst, får biverkningar men det är bättre än med spiralen. Så spiral är inte bara guld och gröna skogar, det kan bli väldigt dumt om det inte funkar.