• Äldre 11 Dec 19:44
    5140 visningar
    6 svar
    6
    5140

    Attract promenadband

    Hej!

    Jag funderar på att köpa ett promenadband/löpband... Det jag funderar över är ifall Attracts "gamla" band är bra eller om man skulle ge mera pengar o köpa det nya som har kommit ut istället...

    Är det någon som har testat Attracts band o kan rekommendera dessa eller vet något annat promeandband/löpband som är bra o prisvärt?

    Tacksam för alla tips jag kan få!!

  • Svar på tråden Attract promenadband
  • SnartJ­ohnsfr­u
    Äldre 11 Dec 19:53
    #1

    Kan rekomedera att lägga lite pengar på ett löpband... Billiga låter väldigt mycket och blir problem med!

    Jag har ett som heter Abilica, det är super!!! Som ett band från gymet! Jätte stabilt :)

    Kostar runt 9000kr.

  • Äldre 11 Dec 22:25
    #2

    Tack för tipset! Skulle helst slippa lägga så mkt pengar som 9000 kr. men det kanske är sånna summor man behöver lägga för att få något bra...?!?

  • Troll
    Äldre 4 Jan 10:04
    #3

    Jag har ett som min mamma köpte för gud vet hur många år sedan. Det bra med detta är att det är ingen motor i så man får anstränga sig mer vilket gör att man får starkare benmuskler och förbränner mer. Det låter en del dock men jag tycker det är värt det :)

  • hemajo­13
    Äldre 4 Jan 11:19
    #4

    Hej!
    Jag har det gamla attract bandet.. gillar det inte något vidare.. Det är för kort, precis att man kan gå på det, och jogga är i princip omöjligt... i för sig är jag ganska lång oxå...1,75... Sen är den väldigt högljud tycker jag.. handtaget sitter aldeles för lågt ner.. tror det nya är betydligt bättre, men tycker att du ska köpa en crosstrainer istället, har skaffat det nu och det tränar mycket mer hela kroppen än ett promenadband... lycka till!=)
     

  • wiikan
    Äldre 16 Jan 10:22
    #5

    Har ett nytt prom. Band attract (vet ej pris då jag har lånat det) är 160cm och tycker det funkar fiiint! Om något lite smalt band (höll på att vurpa häromdagen!) tycker inte det låter spec mycket! Har gått nästan varje dag i lite mer än en vecka och tappat 1.5kg! Kanoners...

  • Emma84
    Äldre 16 Jan 10:36
    #6
    hemajo13 skrev 2012-01-04 11:19:32 följande:
    Hej!
    Jag har det gamla attract bandet.. gillar det inte något vidare.. Det är för kort, precis att man kan gå på det, och jogga är i princip omöjligt... i för sig är jag ganska lång oxå...1,75... Sen är den väldigt högljud tycker jag.. handtaget sitter aldeles för lågt ner.. tror det nya är betydligt bättre,
    Jag har oxå haft Attract bandet, köpte det förra året och hade i knappt en vecka. Jag är bara 1.63 men tyckte som hemajo att det var för kort. Högljutt håller jag med om oxå!
Svar på tråden Attract promenadband