Inte bjuda någon som man inte längre har kontakt med, även man var på deras bröllop?
Vill börja med att säga att jag gärna är anonym då jag vet att denna person hänger här på BT ibland och lätt kan gissa vem jag är.
Mitt problem är följande:
Detta är en fd arbetskamrat, vi var väldigt nära vänner under en period och jag och min m2b var bjudna på deras bröllop, som var ett enkelt te bröllop där det bjöds på snittar, tårta och skumpa efter vigseln. Jag var väldigt involverad i hennes möhippa och ställde upp med en del hjälp under minglet. Inte så långt därefter ändrades våra arbetsuppgifter och vi jobbade inte ihop på samma sätt som innan. Jag har däremot försökt hålla kontakten men det har inte funnits något intresse från hennes sida att hålla liv i vår vänskap. Ingen större skada skedd MEN nu ska jag och sambon gifta oss och kommer att ha en ganska påkostad middag med ca 60 gäster. Vi har både råd och plats att bjuda dem, men jag vill faktiskt inte. Jag vill ha dom som står mig nära med på vår dag, sådana som man har starka band till och inte folk man kanske inte umgås alls med om några år. Kanske inget jätteproblem egentligen, men vi har några gemensamma vänner som kommer att bjudas och jag vet att hon iaf för ett år sedan förväntade sig att hon och mannen skulle bjudas när det väl var dags för oss. Vad skulle ni göra?