• augustesen

    Vilken tid ska ni gifta er?

    Vilken tid har ni bokat tid för vigsel?

    Vi valde mellan 13.00, 14.30, 16.00 och 17.30 - valet blev 16.00 men nu har jag börjat tänka om och funderar på att byta till 14.30. Kyrkan är i vanliga fall uppbokad mer än ett år i förväg men kom in ett återbud på 14.30 tiden dagen efter jag mailade till bokningsansvarig. Tror vi behåller vår tid men är inte 100%.

    Hur tänker ni - ska ni fotograferas innan eller efter, vad ska gästerna göra under tiden om ni har fotografering efter vigseln?

    Roligt att höra andras tankar och idéer.

  • Svar på tråden Vilken tid ska ni gifta er?
  • Darling Daisy

    Vi ville ha en så lång dag som möjligt ihop med våra kära gäster, så vi valde förmiddagsvigsel. Klockan 11,  närmare bestämt. Vi fick gå upp tidigt, tror jag var hos frisören kl 07.00, men det var inget problem egentligen. Vi fotograferades lite innan och lite efter vigseln. 
    Efter vigseln bjöd vi på lunchbuffé, sen hade vi hela eftermiddagen på oss att umgås, dricka kaffe och ha roligt. På kvällen bjöd vi på grillbuffé och sen dansade vi till kl 3 på natten. Vi, som varit uppe så himla tidigt, var de sista kvar på dansgolvet!
    Det blev en perfekt dag för oss! '

  • SnartJohnsfru

    vigsel klockan 14, helt perfekt! Då en timmes fotografering innan :)

  • augustesen

    Känns som det är lite 50/50 om tidigt eller senare bröllop.

    För att korten ska bli snyggast känns det säkrast att ha fotograferingen innan och jag skulle nog vara aningen stressad om vi skulle fotograferas efteråt :p 15.00 hade varit de perfekta men det är ju ingen möjlighet. Om vi väljer 14.30 är det ju fler saker som ska fixar och fler kostnader..för gästerna måste ju ha dricka, snacks och lite underhållning om vi fotograferas efter vigseln.

  • Jennie2012

    Jag skulle välja det senare alternativet, så länge du inte har långt att åka till festlokalen. Jag har inte själv bestämt tid för vår vigsel ännu men kan tänka mig att det lätt blir stressigt på dagen för att hinna klart allt i tid, man vill ju ha tid på sig för att göra sig i ordning och få bra bröllopsbilder. Men oavsett vad du väljer så kommer det att bli bra. =) 

  • pernillaochhenrik

    Vi kommer att vigas kl 15.00. Fotograferingen kommer att vara innan. Å så lite efter med då.. Sen är det dags för middag och feeeestligheter..

  • Rosi

    Vi kommer gifta oss kl 15.00...
    Och vi kommer att fota efter.. då kommer våra gäster mingla och även göra en tipspromenad..=)

  • Strawberry

    Vi kommer att fotografering innan, typ en timme, och sen vigsel klockan 14.30. Tycker det känns som en perfekt tid. Lokalen är nära och då kommer vi hinna med fördrink, mingel, en liten tipspromenad och fotograferande av gästerna och liknande innan middag som vi tänkte börja senast kl 18. :)

  • tweety

    hejsan!

    vi kommer att gifta oss kl 15:00 och kommer att fta oss efteråt,

    min pappa är utsedd till fotograf så det kommer att tas bröllopsbilder hela kvällen från och till. 

  • sofi 88

    Vi gifter oss 14:30. Innan vi ringde och bokade när vi funderade på vilken tid vi helst ville ha, om vi fick välja fritt sa vi 15:00, och när tiderna vi fick välja mellan var 13 eller 14:30 blev det ett lätt val :) Tror vi ska fotas lite innan av en av bröllopsgästerna (antingen min blivande svåger eller hans tjej) så slipper folk vänta i evigheter på oss i lokalen :)

  • LindaochJohn

    Vi skulle vilja gifta oss 15.00 om vi får vlja helt. Men allt mellan 14.00-16.00 fungerar.
    Vi vill inte ha tidigare då vi vill kunna ta det lugnt o så vill vi fotas innan är det tänkt.

  • polkapinne

    Vi gifter oss kl 16 och fotograferas innan.

    Sen blir det mingel, välkomstdrink och middag närmare 18.30.

  • annapanna88

    Vi ska ha vigsel klockan 16.00. Vi ska fotas innan. Vi valde en så pass sen tid eftersom vigseln äger rum utanför festlokalen, altså ingen transportsträcka eller liknande för gästerna utan bara lite mingel med bubbel innan middagen serveras ca 17.30 (tror vi, eller vi tycker det låter rimligt i alla fall). :)

  • Lirry

    Vi gifter oss klockan 15.00 o kommer fotas efterat..! Vi vill inte se varann innan sjalva ceremonin + att vi ska ha en kort borgerlig ceremoni pa samma plats som festen ar sa tiden det vanligtvis tar att resa mellan vigsel och fest blir att vi tar vi vara foton istallet.


     


     


     

  • Evelinas

    Vi fick välja mellan 15 och 16, vi valde 15. Blir ju mörkt så snabbt på vintern så där av valde vi 15, men had evi gift oss på sommaren hade vi valt 16. Vi ska fotas före eftersom vi vill ha utomhusbilder, då måste det vara ljust ute, så vi fotas vid 13.

  • knyttan

    Haha, jag har samma dilemma, vi har 14.30 bokat men för ett tag sen så var jag snudd på påväg att maila o fråga om vi kunde byta till 16.00!! Men sen så kom vi på att det nog blir bäst vid 14.30 iallafall. Dels för att vi ska fotas efter vigseln, och dels för att jag kom på den idén att jag ville ha brudskål på uppe på slottsmuren, och det var inga problem sa de på restaurangen, så vi ska ha lite mingel på slottet innan vi går och fotas ungefär vid 16.00. Under tiden så ska vi ha ngn aktivitet för gästerna, antingen tipspromenad, el ska vi fixa en privat guidning i slottet. Sen så räknar vi med att gästerna kommer före oss till lokalen och där ska det finnas lite snittar och bubbel och mingel, från ca 18.00
    Möjligtvis så blir det en knapp timmes "hål" i planeringen där innan för gästerna, men vi tänker att de kanske vill strosa lite i slottsparken lite eller ta en kaffe på Byttan... Vill inte att dagen ska kännas helt hektisk och stressig!

  • tessie01

    Vårat schema ser ut så här: Jag och min blivande make sover i separata rum på hotellet natten innan vigseln. Vi har bokat en fotograf som följer oss hela dagen 8.30-9.30 Håruppsättning Sedan återvänder jag till min svit på hotellet och har brunch med mina tärnor och lite champagne Jag har en makeup artist som kommer till hotellet och sminkar mig och mina tärnor och sen tar vi på klänningarna 13.30 blir våra gäster upphämtade för att åka till kyrkan 14.45 blir jag och mina tjejer upphämtade i limousin 14.30-15.30 vigsel 15.30-16.00 gruppbilder utanför kyrkan 16.00 körs gästern till festlokalen där de får avnjuta snittar, champagne och mingel 16.00-17.30 fotas jag och min man 17.30/18 anländer vi till lokalen 18.30 sitter vi ned för middag och tal Tårta Första dansen Band spelar Dans Nattmat Dans hela natten

  • Vingilot

    16.30.
    Fick välja mellan det och 14.30 och eftersom vi ska fotas innan vigseln och båda lätt blir stressade av tighta tidsscheman (särskilt min blivande manTungan ute) så kändes det senare alternativet bäst även om vi nog helst hade tagit något mittemellan. Det kunde vi dock inte eftersom vi delar präst med ett annat brudpar samma dag och de ska vigas på en ö och prästen behöver gott om tid till färjan (eller rättare sagt bilköerna till färjan, själva överfarten tar bara några minuter.), därav kravet på 2 timmar mellan vigslarna.

    Blir sent med maten, men å andra sidan har ju alla hunnit äta lunch på egen hand innan så det blir nog OK ändå.

  • Lilique

    Vi ska vigas vid 14:00. Det var den enda lediga tiden av tre möjliga på datumet vi ville ha, så det fick bli så. =)

Svar på tråden Vilken tid ska ni gifta er?