JULI 2012??? :) :) :)
Någon att dela att det roliga med???
Byter gärna tankar å bollar runt lite !
Någon att dela att det roliga med???
Byter gärna tankar å bollar runt lite !
vi gifter oss i juli, den 14 :)
vi har fixat lokal (inkl mat o dryck, men menyn är inte satt), vigselförrättare o min ring.
känns som att det är mycket kvar!
Vi ska oxå gifta oss den 14:e. Har mörklila, svart o vitt som färgtema.
Känns som att det är huuur mycke som helst kvar. Igår kom uppvaknandet! Det är bara ett halvår kvar nu!!!
Det som är klart hittils är:
Våra kläder
Kyrka
Festlokal
Vad vi ska äta/laga (egen buffé)
Inbjudningskort (betällde från Vistaprint)
Tärnor o bestman
Tårta
Bordsdekorationer
Ja... Vi har alltså sjukt mycke att göra känns de som, haha! Hinner man verkligen laga en buffé för ca 70 pers dagarna innan bröllopet? Erfarenheter? Tårtan ska jag oxå göra själv. Men den ska jag testa o frysa ner tror jag. Så jag kan göra den någon vecka innan...
Ska gifta oss den 7/7.
Men har bara kyrka, fotograf och lokal klart. Känns som allt annat är lite på gång, men inget bokat.
Är det någon som har tips på fina inbjudningskort?
Vi gifter oss också fredag den 27 juli 2012.
Vi har bokat kyrkat varit i kontakt med catering, samt har jag min klänning hemma,
Vi kommer ha ett litet annorlunda bröllop vi kommer ha ett afternoon te bröllop med 10 olika sorter av cupcakes macaroons cookies cakepops mm samt även scones och marmelader.
Sen efter ett tag kommer i avlägsna oss för att få njuta av en kväll på tu man hand.
Och självklart en helt fantastiskt bröllopstårta
Vi gifter oss den 28 Juli, men oj va lång några av er har kommit!! Vi har bara bokat kyrkan än så länge. Vi har bestämmt oss för vart vi ska vara men inte valt meny än. Toastmastern har blivit tillfrågad och tackat ja. Mina tärnor har jag inte frågat officiellt men under alla år har vi alltid sagt att vi ska vara varandras tärnor så de vet nog om det. =) Ska fråga mer officiellt nästa gång vi träffas. =)
Jag har fått hem min brudklänning idag! Den är så fin, undrar bara hur jag ska kunna låta den hänga där ända tills i juli, utan att visa den för min sambo.. hehe.. kommer nog gå o kika på den lite då och då iaf :)
Skönt att ha klänningen klar iaf, i övrigt har vi bara bokat lokal och kyrka, samt bestämt oss för catering (men inte bokat än) och börjat skicka efter prover på inbjudningskort att beställa...
Vad roligt! så du ska hålla den hemlig för sambon, det hade jag aldrig klarat :)
Idag har jag sprungit på massa second hand för att hitta gamla koppar och fat till den stora dagen :D
Hej på er. kul tråd. Roligt att se vad alla fixar med =)
21 juli ska vi gifta oss. Har börjat redan 4 månader sen med pysslet. Jag älskar att pyssla så jag gör inbjudningskorten själv, har kommit halvvägs med dem, har även gjort små askar att ha godis i och egna servettringar. Ska göra lite dekorationer att hänga i taket också. Pompoms av silkespapper.
Köpt kristaller till dekoration samt lila ljuslyktor på ikea och vita ljuslyktor med pärlor på från en annan butik. Läser att flera har lila och vitt som tema, det har vi med. Är nog en populär färg i år. =)
Mer som vi gjort:
Ännu är det bara min mamma och 3 av mina vänner som vet att vi sa gifta oss. Ska nog berätta det snart för familjen iallafall. Inbjudningarna hade vi inte tänkt skicka ut förän i mars.
Jo.. gjorde en blogg idag, för er som vill kika så är det www.sotawiol.blogspot.com
hur går det för alla med bröllopsplaneringen?
Jag har precis beställt blommor till mig och brudföljet, halsband och örhängen till brudtärnorna och stolsrosetter i organza från ebay! Hoppas, hoppas att de kommer snart och är fint alltihopa!!!
Vi gifter oss 7 juli på Skeppsholmen Stockholm.
Tiden går verkligen fort nu:)
Puffar lite här nu! hur går det för alla?
vi ha rinte jort så mycket mer... har bokat lokal, mat o dryck som förut. och bestämt vilka stolar vi ska ha typ.. ska iväg o prova klänning i eftermiddag faktiskt! :) ska beställa från kina sen så hoppas jag får i tid... ska även fråga om uthyrning av frack när jag provar idag. när jag vet hur det blir med frack så ska jag lägga in en beställning på maschettknappar till karln.. håller på att letar skor igen eftersom de tilltänka blev en besvikelse (fick använda skor och de var slusålda). har köpt servetter till brudskålen. håller på att grubbla över dekorationer och om jag ska ha plastglas el glas vid brudskålen. hm.
så himla svårt med alla val! och helt plötsligt känns det som att man har ont om tid!
Vi gifter oss 14 juli !! Kyrka bokad festlokal bokad Meny har vi bestämmt buffe , göra en del själva och beställa en del Cupcake istället för tårta Min klänning köpt Barnens kläder köpta Ring har varit och kollat , men va tvungen att tänka Lite annat inköpt som bubblor , lite sidenband , ballonger mm våran färg är vitt och rosa och kanske en liten svart detalj