• LillaMy666

    Hyra och/eller prova kläder till brudgum?

    Hej!

    Är det någon vänlig själ som vill dela med sig tips på bra butiker/uthyrningsställen för kläder som ska göra min M2B snyggast av dem alla? Vi bor i Stockholm, på nordvästra sidan så city, Sumpan, Jakan och utåt är att föredra.

    Han tänker sig kostym, väst och sådant. Inte frack!

    Tack snäääääälla :)

  • Svar på tråden Hyra och/eller prova kläder till brudgum?
  • LillaMy666

    puff puff. Ingen som kan tänka sig ett endaste litet tips?

  • louisdg

    Kostym är nog svårt att hyra men man kan hitta ju hitta schysta billiga kostymer lite överallt. Min blivande har köpt fina på HM.
    Annars kan man köpa på nätet fast då vet man inte riktigt hur resultatet blir. www.suitopia.com säljer måttbeställda kostymer för en billig peng men man måste ju veta vad man är ute efter då, färg, passform, tyg etc.
    När det gäller hyra kläder så finns östermalms smoking och frack (har möjligtvis kostymer till uthyrning också), södermalms högtidskläder och om ni är ute efter lite coolare kläder så finns ju www.byeneroth.com fast jag vet inte om dom har uthyrning längre. 
    Vi står mellan att köpa en kavaj och väst  från By Eneroth eller en helt måttsydd kostym från suitopia.

    Om du vill ha fler tips så hojta till. Jag tror vi har besökt varenda buitk i stan, förutom just den nordvästra sida : )

  • mummamimmi

    Vi köpte hos ovan nämda By Eneroth och är sjukt nöjda eftersom vi gjorde ett riktigt klipp. Dem säljer ut sitt uthyrningssortiment så vi betalade uthyrningspris men får behålla kläderna! Vi hade tur för att hitta drömkläderna till min blivande, för alla storlekar fanns inte bland utförsäljningen. 

  • Fen2011

    Suitopia har nu startat en riktig butik! Det är ett samarbete med www.festmannen.se vid Ropsten vägg i vägg med BridalOutlet. Där kan man få hjälp med måttagning, se och känna på alla olika tyger olika val vad gäller detaljer mm och massor med accessoarer! För adress, öppettider mm gå in på www.festmannen.se.
    Lycka till!
     

Svar på tråden Hyra och/eller prova kläder till brudgum?