• Roonja

    Förlovningsring; silver eller rhodinerat silver?

    Jag har varit förlovad ett par tre år nu, men jag har aldrig trivts med min förlovningsring (en guldring med stenar). Jag har fått för mig att jag istället vill ha en ring i silver. Jag vet dock att det finns "bättre" och tåligare alternativ, såsom titan, stål och dylikt. I vilket fall.

    Om jag nu väljer att byta ut min nuvarande ring, vilket är då smidigast att ha: en silverirng eller en silverring som är rhodinerad? Den sistnämnda vet jag ju att man måste lämna in lite då och då, men är detta ett bättre alternativ än en vanlig silvering? Det kankse är någon som har något utav ovanstående och som i så fall kan komma med ett gäng för- och nackdelar.

    Tacksam för lite råd.
  • Svar på tråden Förlovningsring; silver eller rhodinerat silver?
  • knyttan

    min förlovningsring är av silver den har hållt sig väldigt vacker i tre år, den har inte mörknat alls som det ju sägs att silver kan göra, och har inga repor eller märken. Jag tycker att silver är en fin metall och föredrar den faktiskt framför vitguld/guld, men nu vill blivande mannen ha en vigselring i guld och vi vill ha samma, så jag har gett med mig.
    Att rhodinera silver vet jag inte riktigt varför man gör? Är det för att silvret inte ska mörkna då? Fast det har ju som sagt inte min gjort ändå.

Svar på tråden Förlovningsring; silver eller rhodinerat silver?