• KakanMackan

    Stolsöverdrag

    Någon som sytt egna stolsöverdrag? Hur gjorde du? Svårt? Jag kanske tar mig vatten över huvudet :-/ Eller min mamma rättare sagt hihi

  • Svar på tråden Stolsöverdrag
  • annelie1981

    visst kan man vika knoppalakanen, men det blir mycket billigare att sy den enkla varianten som jag förklarade. Vi kommer få ut 5 stolsöverdrag/lakan. Och det är ju väldigt enkelt att sy bara några raksömmar.

  • Snojsan

    Är det någon som beställt eller hört något om den här sidan: www.efavormat.com? Där kan man köpa stolsöverdrag från 16:- styck. Jag är sugen på att beställa. Men tänk om det blir fel!

  • KhiraLii
    Snojsan skrev 2011-12-06 19:47:08 följande:
    Fel adress! www.efavormart.com ska det vara!!!:)
    Det finns flera amerikanska sidor som säljer stolsöverdrag billigt men frakten brukar bli hutlös i alla fall om man skall ha många. Jag har frågat för ca 80 stycken på olika sidor och frakten brukar landa på 300 dollar. Lägg sedan till tull och moms på hela beloppet så brukar det bli ca 40-50 SEk/överdrag
  • hjgs

    jag beställde därifrån, rejäl tull och strul med frakten. men överdragen var fina

  • Snojsan
    hjgs skrev 2011-12-06 21:14:57 följande:
    jag beställde därifrån, rejäl tull och strul med frakten. men överdragen var fina
    Vad kostade tullen? Har du dom kvar?
  • Snojsan
    KhiraLii skrev 2011-12-06 20:30:10 följande:
    Det finns flera amerikanska sidor som säljer stolsöverdrag billigt men frakten brukar bli hutlös i alla fall om man skall ha många. Jag har frågat för ca 80 stycken på olika sidor och frakten brukar landa på 300 dollar. Lägg sedan till tull och moms på hela beloppet så brukar det bli ca 40-50 SEk/överdrag
    Aj då, men här blev frakten 120 dollar för 80 st. Betalar typ 25:-/per överdrag. (Utan tull då).
  • KhiraLii
    Snojsan skrev 2011-12-06 21:21:12 följande:
    Vad kostade tullen? Har du dom kvar?
    Vad man får lägga på beloppet är 25% moms och sedan en viss tullsats som varierar beroende på typ av vara, men brukar vara 12%. Sedan tillkommer postens avgifter på ca 100-200 kr. För dessa summor är chansen väldigt liten att man undkommer tull/moms
  • hjgs

    jo jag har dom kvar tills efter juni tullen baseras på värdet i paketet så för mig blev det ungefär 900:-, de skickar med UPS dom ringer och vill ha in tullen, fick aldrig någon tull spec. ett under att innehållet var kvar i paketet med tanke på hur stora hål det var i den.  om man är ok med det så är stolsöverdragen fina och helt okej i "kraftigheten" eller vad man säger Jag köpte de som var raka i ryggen.

  • Snojsan
    KhiraLii skrev 2011-12-06 21:41:36 följande:
    Vad man får lägga på beloppet är 25% moms och sedan en viss tullsats som varierar beroende på typ av vara, men brukar vara 12%. Sedan tillkommer postens avgifter på ca 100-200 kr. För dessa summor är chansen väldigt liten att man undkommer tull/moms
    Okej. Tack för svaret!
  • Snojsan
    hjgs skrev 2011-12-06 21:44:57 följande:
    jo jag har dom kvar tills efter juni tullen baseras på värdet i paketet så för mig blev det ungefär 900:-, de skickar med UPS dom ringer och vill ha in tullen, fick aldrig någon tull spec. ett under att innehållet var kvar i paketet med tanke på hur stora hål det var i den.  om man är ok med det så är stolsöverdragen fina och helt okej i "kraftigheten" eller vad man säger Jag köpte de som var raka i ryggen.
    Oj, ja det va tur att alla kom fram och kul att dom va fina! Hur lång tid tog det för dom att komma fram? Jag behöver dom i februari...
  • hjgs
    Snojsan skrev 2011-12-06 21:55:30 följande:
    Oj, ja det va tur att alla kom fram och kul att dom va fina! Hur lång tid tog det för dom att komma fram? Jag behöver dom i februari...
    tror det tog ca två veckor
Svar på tråden Stolsöverdrag