• water lily
    Äldre 4 Dec 16:07
    13340 visningar
    6 svar
    6
    13340

    Fransförlängning Malmö/Lund/Ängelholm

    Någon som vet var man kan göra fransförlängning runt Malmö/Lund/Ängelholm?
    Samt vad det kostar och hur länge det håller.
    Jag har ganska korta och ljusa ögonfransar.  Har provat en gång till fest att köpa vanliga lösögonfransar men lyckades inte sätta på dem eftersom de var svåra att anpassa till min ögonform, plus att jag är livrädd att de ska trilla av mitt i vigseln, så jag undrar vad ni har för erfarenheter av fransförlängning. Kan man förlänga även underfransarna eller ser det knäppt ut?
    Tack på förhand

  • Svar på tråden Fransförlängning Malmö/Lund/Ängelholm
  • Äldre 4 Dec 17:56
    #1

    Hej! Jag är certifierad inom franförlängning och jobbar med detta dagligen.

    Du ska vara väldigt noga när du väljer salong, se till att personen har en utbildning och att dom bygger med metoden "singles" eller som vissa säger 1:1. Detta innebär att man sätter en syntetfrans på en av dina egna och är en skonsam metod som inte sliter på dina egna fransar. Fransarna sitter så länge dina egna fransar sitter, vanligtvis har fransarna en livscykel på ca 60dagar och man tappar dom i olika faser. Så det är att rekommendera att göra en refill var 3e eller 4e vecka för att hålla det snyggt. Det går att förlänga underfransarna också men det blir inte lika snyggt, då man har färre fransar där.

    Jag har en kompis i Malmö som är utbildad, superduktig och som gör mina ibland när jag är nere och hälsar på. Skicka ett mail till mig på nina_sjoholm@hotmail.com så kan jag vidarbefodra till henne.

  • polkap­inne
    Äldre 4 Dec 22:47
    #2

    Jag vet att Catflash i Hgb gör fransar. De tar 400 kr men jag har aldrig gjort det själv där, däremot funderar jag på att gå dit inför bröllopsdagen.

  • Äldre 5 Dec 11:17
    #3

    I mina öron låter det helt orimligt att en salong med utbildad personal kan ta 400:- för en fransförlängning med singles. Dels så kostar materialet, sen tar det ca 2tim att göra ett nytt set (arbetskostnad), sen skatt och moms och sånt. De flesta salonger i mellanstora städer ligger oftast på ca 1200:-, storstäder på ca 1600:- och minihålor ca 700:-

    Så mitt råd är att kolla upp innan.

  • elinma­ggan
    Äldre 28 Dec 18:32
    #4

    Du kan även använda ögonfransserum, jag gjorde det och det var grymt!
    Jag köpte mitt från en supergullig tjej i Gbg och hon skickade det på posten, supersmidigt och de blev så långa och fina!
    studiojsweden.blogspot.com hittar du henne på. Lycka till!

  • fiapia
    Äldre 25 Jan 09:18
    #5

    Hej!

    Jag ska gifta mig i sommar och jag ska också göra fransförlängning till bröllopet. Jag ska gå till Hudvårdskällaren i Lund. Dom gör individuell fransförlängning, dom sätter fransarna en och en och det blir jättefint. Jag har varit där och gjort fransar till nyår och dom blev jättefina! Mina fransar höll i ca: 3 veckor innan jag behövde göra påfyllning. Det tog ungefär 2-2,5 timme för ett helt nytt set. Dessutom var tjejen som gjorde fransarna jättegullig :).  

    På deras hemsida står en massa information om fransförlänging och vad man ska tänka på och hur det går till och priser m.m.

    www.hudvardskallaren.se 

    Lycka till!
     

  • Äldre 31 Dec 16:27
    #6

    Du kan göra fina fransar hos maria i malmö. Finns på instagram som valenciafransar. Superduktig och mycket billigare än på salong. Hon är utbildad fransstylist.

Svar på tråden Fransförlängning Malmö/Lund/Ängelholm