• frumu
    Äldre 3 Dec 18:02
    2339 visningar
    7 svar
    7
    2339

    Han sa JAAA!!!! ojoj

    Är super lycklig:) min sambo svara JA igår, och vi planerar att gifta oss i juli 2012. Men herregud va med saker man ska kolla upp och fixa långt innan. känns som man måste sätta fart på en gång. Vi vill ha ett fint välplanerat bröllop med naturtema och så billigt man bara kan få, finns det tips så tar jag mer än gärna imot.
    kan man komma under 20 000 så vore det såå bra,
    det jag vet att vi har gratis är fotograf och ev lokal, håret kommer en kompis göra, smink fixar jag själv, blommor till dekoration kommer vi ta ute, och ev min bukett med, sambon har skor och kostym, och tror han kan tänkas ha den med, ska fråga svärmor om hon vill köpa kläder till min son och dotter, tärnorna fixar sina kläder, ringarna är köpta. mer ider?? =D 

  • Svar på tråden Han sa JAAA!!!! ojoj
  • Lalska­rE
    Äldre 3 Dec 18:43
    #1

    Börjar med att säga grattis... jag ska fråga om ett par veckor... är redan nervös men har planerat allt in i minsta detalj :D. 

    Resten som du behöver är väl mat om du vill bjuda på det, buffé är väl det billigaste alterativet. Vill man komma ner ytterligare i pris där så ska man kanske laga maten själv. Men till att börja med så kan du ju höra dig för med olika cateringfirmor du har i din stad, se vad de erbjuder och vad det kostar.

    Kanske vill ni ha bröllopstårta och kaffe? Ja, det kostar ju ockås, särskilt det förstnämnda.

    Sist men inte minst så ska väl du ha bröllopsklänning? Köpa från Kina är väl det allra billigaste, går att hitta mycket fint på ebay till mycket bra priser :).

    Grattis än en gång!! 


  • Äldre 3 Dec 20:25
    #2

    Grattis!

  • bridet­obe201­3
    Äldre 3 Dec 20:35
    #3

    Hihihi... Grattis! Jag friade också igår... Och fick ett ja. Vi gifter oss 1/6 2013.... spännande resa vi har framför oss

  • frumu
    Äldre 4 Dec 08:08
    #4

    lycka til lalskarE hur kollar man upp kläningar från kina då? hur lågnt innan? och va kostar det i skilnad mot sverige?
    Grattis tezz81 , härligt!!
    TACK :) 

  • Styrka
    Äldre 4 Dec 12:00
    #5

    Dekorationer till lokalen blir en större post än vi räknade med från början, så jag vill tipsa om att kolla upp sånt som dukar (ikea knoppa lakan) ingår bestick etc? behövs stolsöverdrag tipsar jag om jysk fleecefiltar 13kr/st som viks över stolsryggen. Dekorera med blommor från naturen så mycket som möjligt.

    Och det blir inte billigare att göra egna inbjudningskort, märkte vi. Tid tar det oxå. Så passa på när vistaprint har rabatter.

  • Lalska­rE
    Äldre 6 Dec 12:48
    #6
    frumu skrev 2011-12-04 08:08:36 följande:
    lycka til lalskarE hur kollar man upp kläningar från kina då? hur lågnt innan? och va kostar det i skilnad mot sverige?
    Grattis tezz81 , härligt!!
    TACK :) 
    Det finns en tråd om kinaklänningar här i forumet, där kan de säkert hjälpa dig!! 

    Kolla här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html 
  • SnartJ­ohnsfr­u
    Äldre 6 Dec 14:01
    #7

    GRATTIS!!! Vi gifer oss oxå i Juli :) :) :)

    Har ni datum än?

Svar på tråden Han sa JAAA!!!! ojoj