• Nessa83

    När har man möhippa och svensexa? Hur lång tid innan bröllopet?

    Jag har ingenaning!!!

  • Svar på tråden När har man möhippa och svensexa? Hur lång tid innan bröllopet?
  • Aleta

    Det blir vid det tillfälle som kompisarna ordnar det. Kan vara precis när som helst.

    Ska du vara med och ordna åt någon, så brukar man kolla av vilken dag de flesta kan, sedan smusslar man och trixar för att se till att bruden (eller brudgummen) är ledig samma dag.
     
    Ska du gifta dig själv. Sorry, det går inte att få veta.  

  • TheD

    Det är olika. Kan vara flera månader i förväg, veckor, dagar....

    Tack o lov slapp jag möhippa!!! Men den dagen ska planera för någon så blir jag glad :)

  • Fröken Sassa

    Jag blev kidnappad och möhippad i lördags, 2 veckor innan bröllopet! Funkade asbra :)

  • Strawberry

    Det är nog väldigt olika, beror oftast på när de som ska medverka har möjlighet.
    Av de vänner jag känner som fått en möhippa har det varit mellan 8 och 2 veckor före den stora dagen.

    Själv vet jag att det blir en möhippa men när det blir har jag ingen aning om, inte heller vad de tänker hitta på =)

  • Nessa83

    låter jätte kul :) längtar!!!!! tack för svaren goa brudar ;)

  • BlackWIngedAngel

    En bra tumregel är väl någonstans mellan inbjudningarna och bröllopet? När inbjudningarna har gått ut vet ju alla lite bättre vilka som är bjudna. Även om övriga vänner naturligtvis kan vara med och ordna möhippa, så brukar det ju oftast vara de vänner som är bjudna till bröllopet som kommer till hippan med.

  • Påfågeln

    Om du är bruden, så sorry, du får helt enkelt se vad som händer!


    Men det är ganska bra att ha det två veckor innan, för sista veckan är det mycket som brudparet ska fixa och ofta är det lite tid. Så du kan ju hinta om att sista veckan går det helt enkelt inte!


     

Svar på tråden När har man möhippa och svensexa? Hur lång tid innan bröllopet?