E.L.Fs smink??
Har lite funderingar. Blev tipsad om E.L.F.s smink. Dem Finns att köpa på nätet och är verkligen billiga! Så är det någon här som provat deras make up produkter? Är dem prisvärda och okej eller är det bara skit??
Har lite funderingar. Blev tipsad om E.L.F.s smink. Dem Finns att köpa på nätet och är verkligen billiga! Så är det någon här som provat deras make up produkter? Är dem prisvärda och okej eller är det bara skit??
Hej!
Jag köpte någon enstaka ELF produkt när jag bodde i USA men jag skulle nog rekommendera dig att köpa en omgång riktigt smink.
Jämför med HM märkena tex. Jag köpte just borstar där som gick sönder inom en vecka, nu har jag ett par som jag köpte tillsammans med Chanels produkter och dom är gjorda med äkta hår och man kan göra rent dem i varmt vatten och de blir som nya. Jag menar; ELF funkar, jag köpte tex en kajal som var helt okej. Men billigt smink håller ofta inte samma kvalité.. Ska du satsa på mycket smink, eller lagom smink, för i slutändan samma pengar.
Självklart kan ju ELF vara det ultimata märket för vissa hudtyper etc, men jag tycker nog ändå som jag skrev ovan...
Och om sminket är till din bröllopsdag, tror jag definitivt att kmer kända märken kommer hålla sig hela dagen med ett bättre resultat.
ELF sminket är idag något som jag skulle rekomendera min lillasyster att öva med nu när hon upptäcker smink, innan hon ger sig på "bättre märken".
Jag har inte testat dem själv, men sett lite online och så. Om du har tid kan du ju beställa hem och testa lite innan och se om du tycker det är ok. Googlade och hittade denna sida www.eyeslipsface.co.uk/
Angående sminkborstar så vill jag bara flika in att jag har enbart syntetiska borstar från The Bodyshop och Urban Decay och de går också bra att tvätta och blir som nya de med (slår ett slag för icke djurtetstat).
Hej!
Jag har köpt väldigt mycket från elf och visst, vissa saker är inte de bästa, men jag tycker ändå att priset gör att man har RÅD att testa sig fram till sina favoriter!
Mineralprimern är underbar och jag vet att många tycker den är minst lika bra som dyrare märken! Deras mineralfoundation likaså och deras mineralskuggor är fantastiskt välpigmenterade och sitter hela dagen om man har en primer under!
De har ju tre olika kategorier. En "vanlig", mineral och studio, med ökad prisnivå.
För mig funkar deras vanliga borstar jättebra. Eyeshadow brush är kanon, kostar runt 15 kr.
De har en flytande foundation under studio, flawless finish foundation som jag tycker är nästan lika bra som MUS! Jag förederar den faktiskt eftersom priset är så löjligt bra! Deras billiga nagellack sitter också väldigt bra!
Jag använder nog faktiskt mest elf-produkter, förutom när det kommer till mascara och kohlpenna! Där kommer l'oreal in i bilden!
De har en facebooksida där de kommer med grymma erbjudanden hela tiden! Just nu tror jag att man får 40% rabatt på sin beställning. Jag beställde lite nya skuggor häromdan och väntar på mitt paket!
http://www.facebook.com/elfcosmeticsUK
Jag rekommenderar VARMT elf!
(nej, jag får inte ett skit för att jag skriver detta!)
Idag har jag använt lite olika produkter mestadels har jag haft Mary kay, men deras produkter är ju väldigt dyra. Hade Mary kays mineralfoundation och jag säger bara wow om den, älskade den. Jag är mest intresserad av mineralprodukter. Men det ju länge kvar till bröllopet så det finns ju tid att testa sig fram. Är det Inge bra så hinner jag ju ändå beställa hem en del från Mary kay.
Jag har beställt massa saker från Elf och är nöjd med dom flesta produkterna. Har mest använt studioprodukterna vilket är great. Beställde massa julklappar i helgen och dom skickades idag, beställde bland annat Studio Cream Blush och Studio conditioning lip balm.
Mina favoriter är:
- Studio blush, dom är grymma!! Favoriterna är Blushing Rose och Tickled Pink
- Translucent matte powder, mattande puder som är great on the go
- Blush and bronzer compact, bronzen är fab och glittrar lätt men syns inte på kinderna
- Eye linern i svart funkar men inget jag skulle köpa igen, svårt att få riktigt svart..
Äger också två mineralskuggor som ofta blir bortglömda men är riktigt fina dom med!
Dom enda jag skulle undvika är läpprodukterna bortsett från Mineralläppstiften som är superfint, dom andra luktar konstigt..
Det är ju så billigt att det inte skadar att testa :)
Har precis som föregående "talare" använt mig av E.L.F produkter... Och jag älskar dem, tycker det är samma kvalite på den fondationen jag hade innan (någon loreal produkt) som det är på deras studio fondation. Använder mig också av deras penslar och dessa funkar klockrent. Jag skulle verkligen tipsa om att prova, blir man inte nöjd så har man ju inte förlorat allt för mycket pengar ;) För vi vet ju alla, smaken är som baken, delad ;D
Jag får nog ta och prova studio foundation - låter som en favvo hos många! :)
När det gäller borstar funkar nog Elf men jag skulle rekommendera Sigma´s borstar. Ett amerikanskt märke och borstarna är i samma modeller som MAC´s, jag äger både MAC och Sigma borstar - dom är rätt lika och Sigmas är värda varenda krona om man inte vill lägga några tusen på MAC.
Shoppa på!
Låter ändå som många är nöjda med tanke på vilka pengar man ger. Hellre att jag lägger dessa pengarna och blir missnöjd än att köpa svindyra produkter och ändå bli missnöjd. Är grymt sugen på att testa deras mineralfoundation samt någon fin ögonskugga och rouge, och lite borstar såklart. Sen blir det nog primern ocksånsom någon skrev om. Tack alla för era tips Tänkte på erbjudandena, kan man bara få dem via Facebook eller? Är nämligen inte medlem i Facebook ;p
Nej då, du hittar dem också på www.eyeslipsface.se ! På fejjan lägger de ut lite erbjudandekoder, men jag tror att det också syns på vanliga hemsidan!