Släkten är värst!(lång)
Sen ett halv år tillbaka så blev det ett stort drama på min blivande mans sida. Vi fick reda på att hans ena syster hade haft ihop det med sin bästa vänninas man och gått och blivit gravid. Helt sjuk och alla runtomkring blev helt förstöda! Vänninan är till oss en bekant. ( Hon är idag inte ihop med mannen längre och hon har gjort abort).
Detta var helt ofattbart och något man bara hade ser på tv. Detta är inte första gången utan har sedan innan tagit en annan upptagen kille i bekantskapen. Vi fick såklart nog och alla tog avstånd från henne. Veckorna gick och systern (som har varit lite ostabil sedan innan) försökte ta sitt liv pågrund av att alla vände henne ryggen. Vissa tog denna självmordsförsöket på allvar, och andra inte. Vissa trodde att detta var bara någon slags grej för att få uppmärksamhet.
Nu idag mår hon väll ok men håller sig undan. Det är väldigt få som har kontakt med henne idag. En annan syster vill absolut inte veta av henne och säger att det kommer ta lååång tid innan hon kan förlåta henne. Min blivande man är inte lika så hård men han har inte glömt vad hon gjorde.
Nu så var det bestämt att vi skulle gifta oss i sommaren 2012 men min blivande man är så trött på detta och vet inte hur vi ska göra med inbjudan till systern. Han tycker vi ska ställa in allting och skjuta upp allt 1 år. Jag förstår honom men tycker att vi måste kunna gifta oss trots detta.
Är det taskigt att inte bjuda systern? Ska man glömma det gamla trots det sjuka hon gjorde och bjuda ändå? Eller är hon inte värd att få komma? Det är många säkert på bröllopet som inte vill träffa henne och vi känner att det kommer bli en konstig stämning. Jag kan leva med att vi inte bjuder henne, var ändå inte så nära henne innan denna händelsen hände. Min man säger att han inte vet.
Om det är något ni inte förstår eller vill fråga så säg till