• pellepluttan

Alkohol eller alkoholfritt???

Hej vi ska gifta oss och själva festen vill vi ha alkoholfritt är det fel?

Nu börjar en nära släkting lägga sig att det ska vara alkohol på middan och att barnen (25st) får väl stanna hemma.

Vist är det vi som bestämmer om det SKA vara alkoholfritt då dessa barn kan få vara med under denna dag?

Tacksamm för svar

• Svar på tråden Alkohol eller alkoholfritt???
  • förlovadflicka

Vi hade helt alkoholfritt och det är vi jätteglada för! Ingen blev berusad, inga minderåriga "riskerade" att bli serverade alkohol, vi slapp vara de enda töntarna som inte dricker alkohol och vi sparade tusentals kronor! Har man mage att klaga på någons val att ha alkoholfritt så har man en konstig relation till sprit...

• Trivia

Självklart bestämmer ni om ni vill ha alkohol på festen eller inte. Om man har så pass svårt att gå på fest utan att dricka alkohol tycker jag att man bör fundera en extra gång på sin relation till alkohol.
    Tycker i så fall att er släkting kan stanna hemma.
    Jag dricker själv alkohol men skulle aldrig komma på tanken att klaga på om någon inte bjöd på det på en fest.

• pärlan01

vi ska ha alkoholfritt på vårat bröllop fast det finns ju såna som tycker att vi ska ha alkohol
    men det e våran dag :)
    sen har vi mycket barn med

Det är eran dag o ni som bestämmer

• Sarahholm

Det är klart att det är ni som ska bestämma om ni vill ha alkoholfritt! Vi har bestämt samma sak eftersom det finns vissa pesoner som är mer "ivriga" än andra så kan festen lätt urarta. Det är ju den viktigaste dagens i ens liv, den måste bli perfekt ;) Strunta i vad alla andra säger. Det har vi gjort ;)

• Pertinax

Vi ska ha alkoholfritt. Inget fel med det! Varken jag eller min sambo dricker i normala fall, och vi har ingen som helst lust att spendera vad som ska vara den bästa kvällen i vårt liv tillsammans med folk som dricker. Finns dessutom flera i vår närhet som har helt fel relation till sprit, så vi vill inte riskera nåt. Det enda jag är orolig för är att festen ska bli avslagen och tråkig då alkohol som bekant brukar lätta upp stämningen. Som svar på tal tycker jag att du kan säga att det visst inte alls ska vara alkohol till middagen och om det inte passar så är det bara att stanna hemma.

• goyan

Det är ert bröllop, så gör som ni vill. Försök att strunta i vad andra tycker, alla har så mycket åsikter hela tiden! Glad

• Sebastiána

För min del spelar det ingen roll om det är alkohol eller inte på bröllop och andra fester. På mitt eget bröllop drack jag mycket sparsamt. Visst, jag tycker att det är gott med vin till maten, men inte nödvändigt. Vi hade många alkoholfria alternativ både under middag och i baren efteråt!

• Juni 2012

Man bestämmer själv.

Vi har valt att inte servera en droppe alkohol under festen.

• SandraM
    Självklart är det ni själva som bestämmer hur ni vill ha det på eran bröllopsdag. Om det inte faller andra i smaken kan det stanna hemma. Det är ju faktiskt ni som står för festen och att som gäst lägga sig i är bara oartigt och bryter mot alla etikettsregler. Att komma med förslag är en sak men att lägga sig i är något helt annat! Lycka till och stå på er!
  • I Wixen

ingen har rätt att bestämma om ni ska ha alkohol eller inte, passar det inte får dom stanna hemma då. et är inte svårare än så.

ska själv köra med alkoholfritt (min mor och syster tänker ta med sig sprit så kan kan slänga ut dom i snön xD nä, dom bara retas ;)
    Men jag tycker det är en underbar ide att strunta i alkoholen :D ingen som tappar kontrollen, ingen minderårig som kan bli uppmuntra av "coola" föräldrar att dricka, ingen som inte kommer kunna köra OM det händer något OCH om jag har hunnit bli gravid behöver jag inte hitta på nån dålig ursäkt varför jag inte dricker sprit om svärmor skulle fråga >:D    

Svar på tråden Alkohol eller alkoholfritt???