Älskar en svår man
Jag träffade en man i somras som jag fick mer intensiva känslor för än någon jag träffat på väldigt länge. Han är en fantastiskt omtänksam och snäll man. Men redan från början så krånglade vårt förhållande till sig. Jag ville inte träffa honom lika mycket som han ville träffa mig. Jag behövde tid för mig själv. Även om jag kände så starkt som jag gjorde, så hade jag just avslutat ett annat förhållande och dessutom upplevt ett oerhört destruktivt tidigare. Jag var inte redo för att vara där 100%. Med tiden började han visa en del svartsjuka, och det kändes som om vi kom ini nåt slags spel. Det kunde gå dagar innan han hörde av sig. Ibland en vecka. Det gjorde mig väldigt osäker redan ifrån början. Jag kände att vårt förhållande gick ut över mitt övriga liv på ett destruktivt sätt. Så jag gjorde slut. Han hörde av sig efter några veckor. Tiden vi inte träffats hade jag verkligen saknat honom. Han blev jätteglad när vi träffades igen. Men det var likadant, ibland var han tyst i dagar som om han gått under jorden. Ibland har det känts fantastiskt jättebra under den senaste tiden när vi träffats. Jag har känt mig så pass förälskad, så att jag bara längtat efter att få ha en stund i fred när jag bara kan få tänka på honom. Men så tog han mer avstånd, jag blev mer osäker. Jag vet att han har oerhört mycket i sitt liv just nu. Dels när det gäller jobbet men även när det gäller hans dotter och exfru. Problemen är svåra och stressande. Senast vi sågs spenderade vi många dagar tillsammans. Jag är bara så trött på att han liksom är undflyende och inte riktigt vill släppa in mig. Inte vill öppna sig. Han är överhuvudtaget som person fåordig.. och inte så öppen. Men jag blir trött på att han inte direkt kan diskutera känslor med mig. Jag vet att jag känner enormt starkt för honom, jag tror att jag älskar honom. Men jag mår inte bra i det här som det är nu. Det går ut över resten av mitt liv, mina studier och allt annat. För jag blir väldigt trött, orolig osv. Jag känner inte att jag får ett tillräckligt stöd av honom.. Jag känner också att han inte har riktig empati med mig. Men jag tror att han anstränger sig och gör sitt bästa. Fast kanske han inte är redo för ett förhållande. Men jag känner att jag verkligen är det och behöver ett gott sådant nu!